Suzuki Swift se s třetí generací vrací ke kořenům

Články o autech | vydáno 9. 6. 2017

Velikost textu: a a a

Na český trh vstupuje třetí generace modelu Swift, která v kategorii kompaktních aut překvapí hybridním pohonem nebo čtyřkolkou. Neztratila přitom nic ze svých povedených jízdních vlastností, spíše naopak.

Je naprosto obvyklé, že s každou novou generací auto o pár centimetrů nabobtná, takže nabídne více prostoru pro posádku i štědřejší kufr. U Suzuki na to s třetí generací Swifta šli trochu jinak. Auto je o 10 milimetrů kratší a 15 mm nižší, takže se celkovou délkou vrací k rozměrům první (novodobé) generace. Zároveň má o 20 milimetrů delší rozvor a je o 40 mm širší, což se projevilo hlavně uvnitř.

Zásadním způsobem se to však podepsalo i na proporcích auta. Swift má sportovnější postoj a nakonec i ten design, který mě z prvních fotek příliš neuchvátil, je naživo povedený. Karoserii navíc můžete ozvláštnit buď speciální metalízou Burning Red Pearl Metallic, která podle úhlu dopadajícího světla mění svůj odstín, nebo dvoubarevným lakováním - na výběr je buď černá, nebo stříbrná střecha.

Díky solidním materiálům a velmi dobré ergonomii se vám uvnitř bude líbit

Navzdory menší délce je zavazadelník o 25 % větší než u předchůdce (265 litrů) a díky použití nové platformy je Swift lehčí o neuvěřitelných 120 kg, takže základní hmotnost činí 840 kilogramů. V interiéru ale v žádném případě nemáte pocit, že by byl „na kost oholený“, materiály jsou na danou třídu naprosto v pořádku, logické se mi jevilo i uspořádání ovládacích prvků. Palubní deska je mírně natočená k řidiči a je tady patrný sportovní akcent, který podporují sedadla se zesílenými bočnicemi nebo tříramenný volant se zploštělou spodní částí.

Co se pohonných jednotek týče, máte na výběr mezi litrovým tříválcem (82 kW a 170 Nm) a čtyřválcovou dvanáctistovkou (66 kW a 120 Nm). U obou těchto motorů si pak můžete připlatit za tzv. mild-hybrid, který spalovacímu motoru pomůže výkonem 2,5 kW a 50 Nm točivého momentu. Hmotnost se přitom zvýší jen o 6,2 kilogramů, což je velmi sympatické.

Kromě klasické verze s pětistupňovým manuálem je v nabídce také automatická převodovka - dvanáctistovka má CVT, tříválec pak klasický šestistupňový automat. A k dispozici je také pohon všech kol, což v této kategorii není úplně obvyklé. Tvořený je mezinápravovou viskózní spojkou a koupíte ho výhradně se čtyřválcem, můžete ho ale mít ve verzi s hybridem či bez.


Kufr je ve srovnání s předchůdcem větší o 25 %. Se svými 265 litry na přeborníky ve třídě sice pořád nestačí, ale rozdíl už zdaleka není tak propastný

V reálu je vliv elektromotoru znát hlavně při rozjezdu, kde mají obecně maloobjemové motory největší problémy. U litrového tříválce jsem ten dojem neměl, auto příjemně zrychluje a nezalekne se ani vyšších rychlostí. Tady už je pochopitelně vliv elektromotoru zanedbatelný, i při takových rychlostech ale Swift působí stabilně a bezpečně.

Po několika kilometrech za volantem na mě nejvíc zapůsobila lehkost, s jakou se Swift pohybuje po silnici. Řízení je možná trochu lehké, ale je rychlé a přesné. A co je podstatné, přesně víte, co dělají přední kola. V zatáčkách Swift působí jistým dojmem, ze kterého ho nevyvede ani horší kvalita povrchu.

Vyvozovat nějaké závěry o spotřebě po tak krátkém svezení by mohlo být krátkozraké, protože každý zkouší hlavně dynamiku auta. Mně palubní počítač ukazoval hodnotu 5,4 litru, a to jsem auto skutečně nešetřil. S klidnější jízdou by proto vážně neměl být problém dostat se na tabulkových 4,3 l/100 km.

Protože je Swift aktuálně nejnovějším modelem značky, dostal do vínku ty nejmodernější bezpečnostní systémy. U nejvyšší výbavy kombinuje radar, kameru a laserový senzor, takže vás dokáže varovat před opuštěním jízdního pruhu nebo zabránit srážce. V každodenním provozu pak jistě oceníte přítomnost adaptivního tempomatu, který dokáže udržovat bezpečnou vzdálenost až do rychlosti 160 km/h.

Už základní verze Comfort nabídne všechno podstatné - od LED denního svícení, elektricky ovládaných předních oken, manuální klimatizace až po autorádio s bluetooth. Prostřední Premium přihodí vyhřívání předních sedadel, systém Suzuki Smartphone audio s parkovací kamerou, mlhovky či litá kola. Vrcholná Elegance přidává zmíněné bezpečnostní systémy, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci, navigaci, full-LED světlomety, sklopná zrcátka či adaptivní tempomat.

Ceny jsou přitom velmi příznivé, hlavně když do ceny započítáte i výbavu, za kterou se u konkurence draze připlácí. Nejlevnější cestou k novému Swiftu je dvanáctistovka za 259 900 Kč, nejdražší verzi s přeplňovaným hybridním tříválcem a automatickou převodovkou si automobilka cení na 403 900 Kč, kde si můžete připlatit už jen za metalízu (11 000 Kč) nebo dvoubarevné lakování (20 000 Kč).

Ceník Suzuki Swift

Motor Převodovka Comfort Premium Elegance
1.2 DualJet 5MT 259 900 Kč 280 900 Kč -
1.2 DualJet 5MT 4x4 - 327 900 Kč -
1.2 DualJet CVT - - 359 900 Kč
1.2 DualJet
+ SHVS (hybrid)
5MT 4x4 - - 392 900 Kč
1.0 BoosterJet 5MT - 327 900 Kč -
1.0 BoosterJet 6AT - - 403 900 Kč
1.0 BoosterJet
+ SHVS (hybrid)
5MT - - 392 900 Kč

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, zajímá mě následující věc: "pasivní", tj. "malované" dopravní značky... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist