Seat Leon ST Cupra (2015): rekordman Nürburgringu také v praktičtější verzi kombi

Z nejnovějšího počinu nebudou mít asi radost hlavně v Mladé Boleslavi - Leon ST Cupra totiž odsouvá Octavii RS Combi až na poslední místo mezi rychlými koncernovými kombíky.

Rychlé kombíky se v rámci německého koncernu Volkswagen množí jako lavina. Jsou tomu necelé dva měsíce, co jsme vám představili zbrusu nový 300koňový Golf R Variant a už je tady další stroj z produkce stejné společnosti, akorát s jiným logem na přídi – Leon ST Cupra.

Na rozdíl od novinky z Wolfsburgu se kombík z Martorellu nebude spoléhat na pohon všech kol 4Motion a z politických důvodů nedostane ani nejostřejší provedení přeplňovaného čtyřválce 2.0 TSI, každopádně Leon ST Cupra se za své výkony vůbec stydět nemusí.

Auto vychází z pětidveřového hatchbacku, který nadále patří k těm absolutně nejrychlejším sériovým automobilům s pohonem přední nápravy na Severní smyčce Nürburgringu. Pochopitelně větší karoserie a nepatrně vyšší hmotnost dynamiku vozu trochu otupily.

S výkonem 280 koní a nejvyšším točivým momentem 350 newtonmetrů kombík akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy ve spojení s DSG, respektive za 6,2 vteřiny v kombinaci s manuálem. To jsou v obou případech o desetinku vteřiny horší časy ve srovnání s krátkou verzí, zatímco maximální rychlost zůstává elektronicky omezena na 250 km/h.

8.1.2015 11:58| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist