Peugeot 607 (od 2000)

Prostorná limuzína Peugeot 607 se na trhu ojetin nabízí za velmi zajímavé částky. Levný vůz, ale může vyžadovat nemalé investice.

Automobilka Peugeot uvedla svou novou vlajkovou loď v roce 2000. Model 607 zaujal opravdu zdařilým designem, ale i nabídkou prostoru a komfortem odpružení.

Od roku 2003 se dodával v motorizaci 2.2 HDI se šestistupňovou převodovkou, což motoristé ocení především na dálnici. Rok 2004 přinesl modernizaci.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel automobil v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla hodnocena jednou hvězdou z maximálních čtyř.

Za volantem

Interiér nabídne posádce místa více než dost. Těsno rozhodně není ani na zadních sedadlech. Palubní deska je poměrně jednoduchá, avšak tvarově zdařilá a ani použité materiály nejsou vůbec špatné.

Ocenit musíme pohodlná sedadla. Zavazadelník nabídne objem 481 litrů v základním uspořádání, což bude většině motoristů stačit.

Měkce naladěný podvozek stojí za velmi dobrým jízdním komfortem. Jízdními vlastnostmi ale Peugeot 607 patří pod průměr. Zejména za snížených adhezních podmínek není držení stopy optimální.

Zdařilou pohonnou jednotkou je turbodiesel 2.7 HDI dodávaný o výkonech 147 a 150 kW. Dodávala se však výhradně s automatickou převodovkou, což nemusí každému vyhovovat. Špatnou volbu ale nepředstavuje ani agregát 2.2 HDI nabízený ve výkonových verzích 98, 100 a 125 kW. Je tichý i úsporný. Pozor ale na problémy s filtrem pevných částic FAP. Jeho výměna včetně nového aditiva (to je nutnost) přijde asi na 20 000 korun. Nejde tedy o levnou záležitost.

Nejmenší turbodiesel 2.0 HDI/100 kW nedisponuje takovým výkonem. Častěji se potýká se selhávajícím EGR ventilem, který stojí asi 4000 Kč. Tyto pohonné jednotky také mohou mít problémy s váhami vzduchu (z druhovýroby za 4000 korun).

Ze zážehových motorů doporučujeme čtyřválec 2.2 16V o výkonu 116, později 120 kW. Sice není tak silný jako třílitr, zato platí za spolehlivější. Šestiválec 3.0 V6 se potýká zejména se závadami zapalovacích cívek a zanesenými hydraulickými zdvihátky. Nezřídka se u něj vyskytují také potíže s nefunkčním katalyzátorem.

Časté závady

Kromě zmiňovaných poruch se můžete setkat i s vytlučenou přední nápravou, poruchou otevírání zavazadelníku nebo s problémy s mechanismem stahování oken.

U těch někdy zlobí i elektrické ovládání. Stávkovat může centrální zamykání. Známé jsou poruchy originálního audiosystému a vibrace volantu. Objevují se také závady řídicích jednotek nebo koroze výfuku a podvozkových částí.

Motorizace

Benzinové motory: 2.2 16V/116 a 120 kW, 3.0 V6/152 a 155 kW.
Dieselové motory: 2.0 HDI/100 kW, 2.2 HDI/98, 100 a 125 kW, 2.7 V6 HDI/150 kW.

´

KLADY
elegantní design
prostornost
komfort odpružení
bohatá výbava

ZÁPORY
nižší kvalita dílenského zpracování
rychlejší pokles ceny
slabší jízdní vlastnosti

Milan Jirouš

18.9.2009 10:58| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist