autoweb.cz > Citroën > Citroën C3 > Citroën C3 1.6 E-HDI 2013
Citroën C3 1.6 E-HDI 2013
Dynamika 6
Chování na silnici 5
Provozní náklady 9
Praktičnost 6
X-Factor 5
Celkové hodnocení 6.2
RADOSTI
Spotřeba, pohodlný podvozek, celkově klidný projev
STAROSTI
Pouze pětistupňová převodovka, interiér
Pohodlí. Pokud bych měl jedním slovem popsat C3, jeho podstatu, tak bych řekl pohodlí. A začnu podvozkem, který je příjemně nastavený, měkký, příjemný. Do města zejména, na okreskách se měkčí nastavení může projevit náklony, rázy na nerovnostech a dírách, ale při průjezdech městkou metropolí je C3 příjemný společník. Na město má ale tento Citroen C3 ne právě ideální motor.
Tedy, ehm, jinak. Motor je v pořádku, ale do města by stačila „malá“ benzínová dvanáctistovka, nebo i litrový motor s výkone osmašedesáti koní. „Naše“ auto má pod kapotou ale naftovou šestnáctistovku s výkonem dvaadevadesáti koní a ta se neztratí ani na dálnici. O výkonu 92 koní ve 4000 otáčkách tedy víme a to je na malé auto vážící lehce přes jedenáct set kilo v dost, slušný je i točivý moment 230 Nm v 1750 otáčkách. Jenže, je tady pětistupňová převodovka, vzhledem k dynamice a výkonu by se hodil šestý rychlostní stupeň.
Jenže, proč vlastně, kvůli spotřebě? Ta je tak jako tak nízká, ja pravidelně přiznávám, že jezdím spíše svižně než pomalu a i tak jsem se držel kolem nějakých pěti litrů v průměrů Mít tohle auto šestku, spotřeba by klesla tak, že by byla mnohem blíž tabulkovým 3,5 litrům.
Nemohu ale jen chválit, osobně se mi nelíbil moc interiér, působil na mne nekompaktně v tom smyslu, že některé detaily se mi zdály poměrně honosné, jinde zase kabina vyzařovala k mým smyslovým receptorům signály spíše z levnější kategorie. Nevadí mi strohost, nemám nic proti zdobnému stylu, u C3 mi kombinace obojího nesedla. Ale v autě se mi nejezdilo špatně.
Sedačky odpovídaly kategorii auta i cenové relaci, řekl bych „průměrné“ co do vedení, pevnosti, a tak, dozadu jsem si nesedal. Zavazadelník? Tři sta litrů, které pojmou nákup, ale pračku ne, ale kdo by ji do cé-trojky také strkal, že?!
Jak dopadnete, když s autem narazíte do stromu?!
Autonovinky | vydáno 2. 10. 2013
Zmínil jsem cenu a teď budu konkrétnější. V základní výbavě, u litrové pohonné jednotky, o které už jsem mluvil, ve výbavě Atraction, přijde C3 na 219000 Kč. Naftová šestnáctistovka specifikovaná jako Tendance stojí 319900 Kč, maximálně vybavený by přišla na 349900 Kč.
Citroën C3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Verdikt
Ano, s Citroenem C3 1.6 e-HDi se mi jezdilo velmi dobře, hlavně pokud šlo o nenáročné přesuny s rodinkou, s průměrným počtem zavazadel. Nadprůměrně pozitivní byla spotřeba, jako průměr bych označil interiér, líbil se mi podvozek. Ve srovnání s německou konkurencí bych zcela jasně našel důvody, pro které třeba Volkswagen Polo 1,6 TDI stojí víc, ovšem při požadavku na zajímavý vzhled C3 jako šarmantnější alternativu k Hyundai i20 nebo Chevroletu Aveo hravě představil.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1560 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 68/92 v 4000 |
Točivý moment (Nm) | 230 v 1750 |
0-100 km/h (s) | 11,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 3,5 |
Objem nádrže (l) | 46 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3941 |
Šířka (mm) | 1728 |
Výška (mm) | 1538 |
Provozní hmotnost (kg) | 1171 |
Zavazadlový prostor (l) | 300 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 219 900 Kč |
Základní cena test. verze | 319 900 Kč |