Citroën C3 1.6 E-HDI 2013

Kompaktní hatchback s francouzským šarmem, velmi příjemným podvozkem a úsporným naftovým motorem.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 5

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 5

  • Celkové hodnocení 6.2

RADOSTI
Spotřeba, pohodlný podvozek, celkově klidný projev

STAROSTI
Pouze pětistupňová převodovka, interiér

Pohodlí. Pokud bych měl jedním slovem popsat C3, jeho podstatu, tak bych řekl pohodlí. A začnu podvozkem, který je příjemně nastavený, měkký, příjemný. Do města zejména, na okreskách se měkčí nastavení může projevit náklony, rázy na nerovnostech a dírách, ale při průjezdech městkou metropolí je C3 příjemný společník. Na město má ale tento Citroen C3 ne právě ideální motor.


Tedy, ehm, jinak. Motor je v pořádku, ale do města by stačila „malá“ benzínová dvanáctistovka, nebo i litrový motor s výkone osmašedesáti koní. „Naše“ auto má pod kapotou ale naftovou šestnáctistovku s výkonem dvaadevadesáti koní a ta se neztratí ani na dálnici. O výkonu 92 koní ve 4000 otáčkách tedy víme a to je na malé auto vážící lehce přes jedenáct set kilo v dost, slušný je i točivý moment 230 Nm v 1750 otáčkách. Jenže, je tady pětistupňová převodovka, vzhledem k dynamice a výkonu by se hodil šestý rychlostní stupeň.

Jenže, proč vlastně, kvůli spotřebě? Ta je tak jako tak nízká, ja pravidelně přiznávám, že jezdím spíše svižně než pomalu a i tak jsem se držel kolem nějakých pěti litrů v průměrů Mít tohle auto šestku, spotřeba by klesla tak, že by byla mnohem blíž tabulkovým 3,5 litrům.

Nemohu ale jen chválit, osobně se mi nelíbil moc interiér, působil na mne nekompaktně v tom smyslu, že některé detaily se mi zdály poměrně honosné, jinde zase kabina vyzařovala k mým smyslovým receptorům signály spíše z levnější kategorie. Nevadí mi strohost, nemám nic proti zdobnému stylu, u C3 mi kombinace obojího nesedla. Ale v autě se mi nejezdilo špatně.

Sedačky odpovídaly kategorii auta i cenové relaci, řekl bych „průměrné“ co do vedení, pevnosti, a tak, dozadu jsem si nesedal. Zavazadelník? Tři sta litrů, které pojmou nákup, ale pračku ne, ale kdo by ji do cé-trojky také strkal, že?!

Zmínil jsem cenu a teď budu konkrétnější. V základní výbavě, u litrové pohonné jednotky, o které už jsem mluvil, ve výbavě Atraction, přijde C3 na 219000 Kč. Naftová šestnáctistovka specifikovaná jako Tendance stojí 319900 Kč, maximálně vybavený by přišla na 349900 Kč.

Citroën C3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citroen C3 fotogalerie

Verdikt
Ano, s Citroenem C3 1.6 e-HDi se mi jezdilo velmi dobře, hlavně pokud šlo o nenáročné přesuny s rodinkou, s průměrným počtem zavazadel. Nadprůměrně pozitivní byla spotřeba, jako průměr bych označil interiér, líbil se mi podvozek. Ve srovnání s německou konkurencí bych zcela jasně našel důvody, pro které třeba Volkswagen Polo 1,6 TDI stojí víc, ovšem při požadavku na zajímavý vzhled C3 jako šarmantnější alternativu k Hyundai i20 nebo Chevroletu Aveo hravě představil.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1560
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)68/92 v 4000
Točivý moment (Nm)230 v 1750
0-100 km/h (s)11,3
Nejvyšší rychlost (km/h)180
Spotřeba paliva (l/100 km)3,5
Objem nádrže (l)46
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3941
Šířka (mm)1728
Výška (mm)1538
Provozní hmotnost (kg)1171
Zavazadlový prostor (l)300
Ceny
Základní cena modelu219 900 Kč
Základní cena test. verze319 900 Kč
3.8.2013 12:21| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist