Chevrolet Corvette Z06 Convertible (2015): kabrio s výkonem 634 koní oficiálně představeno

Americký koncern GM představí v New Yorku otevřenou verzi dosud nejvýkonnější Corvette C7. Se střechou Z06 Convertible si můžete hrát do rychlosti 50 km/h.

Odstranění střechy z jakéhokoli vozu, zejména pak sporťáku, je téměř sázkou na jistotu, že ve výsledku dostanete auto rozbředlé anebo tuhé ale přetížené výztužemi a v tom nejhorším případě pak bude těžké a navíc se bude i kroutit. Tvůrci nové Corvette Z06 Convertible postavené na bázi kupé tvrdí, že se majitelé těchto strojů podobných problémů obávat nemusí.

Konstruktéři GM použili při přepracování základního hliníkového rámu novou patentovanou technologii svařování, na čtyřiatřiceti metrech komponentů je kromě svarů použito také lepidlo a na některých místech kostry bylo použito preciznější laserové svařování minimalizující přestup žáru do okolního materiálu.

Přesná čísla odolnosti kabrioletu vůči ohybu a pevnosti ve zkrutu GM neuvádí, podle Chevroletu se však podařilo ve srovnání s předchozí generací Z06 s pevnou střechou (!) zvýšit tuhost struktury o dvacet procent. Hmotnost má být „téměř totožná“ s kupé a údajně nebylo nutné použít prakticky žádné dodatečné výztuhy.

Právě proto mohla automobilka použít pro verzi Convertible stejné naladění podvozku a řidiči nebudou ošizeni, ani pokud jde o výkony či příplatkovou výbavu a to včetně paketu Z07 s karbon-keramickými brzdami Brembo, lepivějších pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 (o rozměru 285/30 ZR19 vpředu a 335/25 ZR20 vzadu) či stavitelných aerodynamických komponentů v přední a zadní části auta.

Design otevřené verze Z06 je v zásadě identický s kupé, nicméně kryt elektro-hydraulické střechy si vyžádal přepracování vstupů vzduchu pro chlazení diferenciálu a převodovky umístěné u zadní nápravy. Čas složení samotné plátěné střechy General Motors nekonkretizuje. Pouze říká, že ji lze ovládat do rychlosti 50 km/h.

Pod přední, standardně dodávanou karbonovou kapotou s odvětráváním sedí mechanickým kompresorem přeplňovaná jednotka LT4. Jde o další generaci osmiválcového motoru small-block s objemem 6,2 litru a velmi slušnými výkony. Přímovstřikový agregát se systémem částečné deaktivace válců produkuje 634 koní a maximální točivý moment až 861 newtonmetrů.

V8 bude v základu kombinována se sedmistupňovou manuální převodovkou s automatickými meziplyny Active Rev Match anebo novým osmistupňovým automatem 8L90 (s pádlovým řazením) využívajícím čtyři planetová soukolí, pět spojek, klasický hydrodynamický měnič a spoustu hliníku i hořčíku, který ho ve výsledku děla lehčí o 4 kg ve srovnání se starším šestistupňovým automatem. Navíc snížené vnitřní tření a více převodů má podle výrobce zajisti o pět procent nižší spotřebu.

Bez příplatku je ve voze rovněž samosvor eLSD měnicí svornost diferenciálu pomocí hydraulicky ovládané spojky v závislosti na rychlosti, zvoleného jízdního režimu, úhlu natočení volantu, polohy plynového pedálu či aktuální trakce kol. Dynamiku auta, spotřebu a několik dalších, obvykle udávaných parametrů Chevrolet prozatím tají, stejně jako cenovku či termín zahájení prodeje, po newyorském autosalonu, kde má vůz premiéru, bychom však mohli vědět o trochu více.

14.4.2014 8:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist