Rally jako zábava? Kdepak, Toyota uznala sport za jádro snahy „vyrábět stále lepší automobily“

Prohlášení, které automobilová nadšenec rád slyší, aneb když největší automobilka světa říká, že "je motorsport pro vývoj v automobilovém průmyslu je zcela klíčový."

Zde je přesná interpretace, abychom byl korektní, tak, jak jsme si přečetli my. „Motoristický sport není pouhou zábavou. Pro vývoj v automobilovém průmyslu je zcela klíčový. Podobně jako atleti testují své schopnosti podáváním nejlepších možných výkonů na olympiádách, automobilky využívají závodění jako příležitost posouvat jízdní výkony až na samotné hranice možností a bojovat o převahu nad ostatními, čímž mohou objevovat nové cesty k posouvání automobilových technologií.”

Nejde ovšem o žádné žhavé vyjádření, tohle říkal již v roce 1952 Kiichiro Toyoda, zakladatel automobilky Toyota a je aktuální i dnes. V rmic toho uř v roce 2015 sjednotila Toyota své aktivity na poli motorsportu pod hlavičkou projektu TOYOTA GAZOO Racing, čímž motoristické aktivity de facto uznala za jádro své snahy „vyrábět stále lepší automobily“.

Aktivity projektu TOYOTA GAZOO Racing, jehož klíčovou část tvoří motoristický sport, se zaměřují na tři hlavní pilíře: zlepšování sériově vyráběných vozů, rozvoj lidských zdrojů automobilky a sdílení radosti z řízení se zákazníky a fanoušky. V rámci účasti na nejnáročnějších seriálech, jakými jsou světový rallyový šampionát FIA (WRC) nebo světový šampionát vytrvalostních soutěží FIA (WEC), testuje Toyota své vozy až na hranici možností ve snaze vyrábět stále lepší automobily.

8.3.2017 12:11

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist