Toyota prodala vloni v ČR o 46 % více vozů. Výrazně roste zájem o hybridy

Společnost Toyota Central Europe-Czech oznámila souhrnné výsledky za loňský rok i první měsíc roku 2018. Česká Toyota vloni předala 8 813 vozů a uzavřela 8 845 nových smluv, což je o čtvrtinu nových smluv více než v roce 2016. Oproti roku 2015 jde dokonce o téměř dvojnásobný nárůst.
titulka-20-1100x618.jpg

  • Pro modely Toyota se v roce 2017 rozhodlo 8 813 zákazníků, pro značku Lexus 302
  • Hybridy tvoří u Toyoty 25 procent všech prodaných vozů, u značky Lexus přes 90 %
  • Za rok 2017 patřilo Toyotě desáté místo na trhu, mezi privátními zákazníky byla dokonce čtvrtá
  • Rekordní leden 2018 s 806 objednávkami znamenal 44% nárůst oproti lednu 2017 a 7. místo na českém automobilovém trhu

Toyota se za loňský rok stala nejdynamičtější automobilovou značkou v ČR s nárůstem registrací o 45%. V registracích jí patří desátá pozice na trhu s 3% podílem a mezi privátními zákazníky dokonce čtvrté místo. Na loňské úspěchy značka navázala také v prvním měsíci letošního roku, kdy se s 806 objednávkami posunula na celkové 7. místo na trhu.

V prodejích privátním zákazníkům dosáhla vloni Toyota čtvrtého místa a meziročního nárůstu 43%. Je tedy jednou z nejoblíbenějších značek v ČR. O 50% narostly prodeje i ve fleetovém sektoru. U firemní klientely uspěla Toyota nejlépe za posledních pět let a v tomto segmentu se za rok 2017 stala nejrychleji rostoucí značkou.

Už čtvrtinu ze všech prodaných vozů této značky tvoří hybridní modely, loni se jich prodalo celkem 2079. U automobilky Lexus hybridy představují dokonce 90 procent prodejů, v roce 2017 si je v ČR pořídilo 278 zákazníků. Celkem se v ČR se loni prodalo 2 826 hybridních vozů.

„Automobilový trh v Česku měl podle prognózy vloni vzrůst o 11 procent, realitou byla však pouhá čtyři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje navýšit o 46 %. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota je, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, jistě také i čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes 80 procent všech hybridů na českém trhu,“ říká Martin Peleška, ředitel Toyota Central Europe-Czech.

Nejoblíbenějšími modely byly i v loňském roce Yaris, Auris, crossover Toyota C-HR, SUV RAV4 a také nejprodávanější vůz světa, Toyota Corolla. Více než polovina zákazníků Toyoty C-HR a přes 80 % nových majitelů RAV4 se přitom rozhodlo pro jejich hybridní variantu.

„Díky aktuální nabídce a nízkým provozním nákladům jsou naše vozy dostupnější pro čím dál více zákazníků. Za skvělou cenu získávají vozy s vysokou výbavou a pověstnou spolehlivostí značky Toyota,“ doplňuje Martin Peleška.

Stoupající trend prodejů potvrzují i výsledky z letošního ledna, kdy počet uzavřených smluv u značky Toyota meziročně vzrostl o 44 procent na 806 zákaznických objednávek. Toyota tak hned v prvním měsíci nového roku dosáhla sedmého místa v podílu na trhu.

12.2.2018 6:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: Toyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist