Subaru Outback 2.0D Lineartronic (2015)

Velká kombi s plasty mnohdy leckdy jen slibují dobré jízdní vlastnosti (nejenom) v terénu. Nové Subaru Outback neslibuje nic, co by nedokázalo splnit.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.6

Radosti

Vzhled, zpracování kabiny, bezpečnostní systémy, jízdní vlastnosti

Starosti

Dynamika definovaná poměrem výkonu a hmotnosti, určitá vyhraněnost


Začnu (a později také skončím) tou zmiňovanou vyhraněností. Subaru Outback je na trhu, pokud se nemýlím, už dvacet let a nejenom že tyto dvě dekády určoval trend v kategorii oplastovaných kombi, minimálně zpočátku – on tuto kategorii v zásadě založil. A vyhraněný byl a je už od podstaty značky, tak jako každé jiné Subaru, které nikdy nebylo mainstreamem, takže jeho specifický styl je vlastně v pořádku, jakkoli může optikou současnosti a s ohledem na „konvenční“ nabídku konkurence stát stranou od populistických kombi s offroadovým vzezřením, ovšem mimo asfalt (a leckdy i na něm) s nedostatečnými jízdními schopnostmi.

Je třeba říct, že se Outback přiblížil do teritoria evropských aut, pronikl do něj, ale stále si zachoval svou tvář a nepodlehl v mnoha ohledech módním manýrům. Zvenku vypadá nové Subaru Outback velmi dobře, nebojím se říct, že lépe, než vypadaly předchůdci v době svého uvedení na trh. Znovu bych zdůraznil, že nese evropsky příjemné rysy, ovšem není to forma vítězící nad obsahem, ale rovnováha mezi tím, co auto umí a jak vypadá.

Interiér

V kabině je pokrok ještě markantnější. Pryč jsou tlačítka velká jak krabička od sirek, vše vypadá decentně, příjemně, ale stále funkčně a prakticky. Sedadla jsou pohodlná – na můj vkus by mohla být více anatomicky tvarovaná, připomínala mi svým vedením velká Volva spíše než řidičsky laděné model Subaru. Výtečná byla možnost nastavování sedaček elektricky, s pamětí, což při redakčním přesedávání využijeme asi více než jeden řidič, který za volant svého vozu nikdy nikoho jiného nepustí.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Co chci veřejně ocenit, je displej palubního počítače, působí na mne fortelněji a příjemněji na práci než třeba v modelech od PSA, který hladké obrazovky reagující na dotyk také nabízí. Francouzi „to zvládli,“ ale Outback bych řekl to umí ještě lépe. O výbavě není třeba hovořit, ta byla v našem případě maximální, kompletní přehled najdete na webu importéra, pokud máte zájem hledat, listovat spekulovat… Nutně ale musím zmínit bezpečností část výbavy. Je tady EyeSight jako dohled nad řidičem, díky kterému auto monitoruje to, co se děje před autem. Můžeme se bavit o detailech a říct si, že Outback nespoléhá na radar, ale má dvě kamery, které snímají okolí vozu.

Pohon

Outback v našem případě kombinoval bezestupňovou převodovku CVT s dvoulitrovým naftovým čtyřválcem a pohonem všech kol. Což znamená několik věcí. Je tady výkon 150 koní a točivý moment 350 Nm, který je podle mého názoru „tak akorát“ na to, aby auto mělo slušnou dynamiku do 130 km/h, ale umím si představit, že jsou řidiči, kteří by ke svému životu potřebovali silnější stroj. Jsem jedním z nich. Další věc – je třeba naučit se s autem jezdit, předvídat, odhadovat situaci, zejm. s ohledem na předjíždění (naplánovat si manévr, pomoci pádel si podřadit virtuální stupně). A z toho vyplývá i spotřeba. Jakmile začnete na auto tlačit, apetit se logicky zvedne, ale v povolených silničních rychlostech se umí odměnit velmi příjemnou spotřebou…

Spotřeba

… která byla u mne kolem sedmi litrů v klidovém režimu, za nějakých osm jsem jezdil s těžší nohou na plynu a pokud jsem auto přílišně dráždil pedál plynu, tak samozřejmě spotřeba ještě logicky narostla, ale…

Ovladatelnost

… auto se necítilo ve své kůži, pokud bych měl použít poetického výrazu k vyjádření toho, že silné stránky Subaru Outback 2.0D jsou jinde než v dynamické jízdě. Zprofanovaný výraz „jede jako po kolejích“ u nového Subaru Outback platí bez výjimky a zcela. Jízdní vlastnosti jsou vynikající, kdybych se nebál absolutních verdiktů, tak řeknu dokonalé. Kombinaci vektoringu, pohonu všech kol, nízkého těžiště je skvělou recepturou na koktejl vytříbenosti, přilnavosti a agility v zatáčkách, navzdory rozměrům auto zatáčí jako mnohem menší stroj. Drží stopu, je prosto náklonů, odskakování, s ohledem na motor hluku, vibrací a podobně. Jízda přirovnaná cestě ostrého nože rozměklým máslem není od věci.

Ještě jednou k systému EyeSight. Ten umí do 50 km/h auto zcela zastavit, rozpozná-li překážku, je tady kontrola nad opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat… Takže pokud nechcete aktivně řídit, můžete se, s trochou nadsázky, věnovat něčemu jinému než je ovládání auta. Znovu říkám, nadsázka, přesto ale um systémů, které skutečně bdí nad řidičem i posádkou, dodá na jistotě.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Myslím, že už jsem při prvním seznámení kvitoval řízení, které je přesné, hbité a rychlé, od prvního okamžiku za volantem pocítíte, že Outback stále umí bavit řidiče, vtáhnout ho do děje. Motor na druhou stranu spíše hraje tzv. druhé housle. Škarohlíd by řekl, že výkon vzhledem k hmotnosti auta nestačí a objektivně to tak může být. Nicméně je tady ona vyhraněnost, zmiňovaná na začátku a s ní i definice spokojeného majitele a řidiče nového Subaru Outback 2.0D.

Verdikt

Nové Subaru Outback 2.0 CVT není pro každého. Určitě ne pro člověka „odkojeného“ německou konfekcí. Shrneme-li si, co (ne)umí, pak je velké, pohodlné, evropsky naladěné, vizuálně přitažlivé zvenku i uvnitř. Má vynikající pohon všech kol, který zvládne lehký terén a je jízdně fantastický na asfaltu. Bezestupňová převodovka neposkytuje dravost sportovního řazení a dvoulitr má síly dostatek, ale ne nadbytek. A výbava je výtečná a bezpečnostní systémy odpovědně pracující ve prospěch řidiče a ne proti němu. Podtrženo a sečteno – tohle je Outback, na který zákazníci Subaru roky čekali, tedy přesněji řečeno je to auto, do kterého musel Outback během dvou dekád na trhu vyzrát. A zralý musí být i jeho řidič – nadšenec a puritán sáhne spíše po svižnějším benzínu, ale konzervativněji naladěný, roky uklidněný a vyježděný řidič, pokud zvolí jako svůj každodenní dopravní prostředek Subaru Outback 2.0D, bude navýsost spokojený.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceplochý čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1998
Kompresní poměr15,2:1
Vrtání x zdvih (mm)86 x 86
Převodovkabezstupňová CVT
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
VpředuMcPherson, zkrutné pružiny
Vzadudvojité lichoběžníky
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové s vnitřním chlazením
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 3600
Točivý moment (Nm)350 v 1600 - 2800 ot./min.
0-100 km/h (s)9,9
Nejvyšší rychlost (km/h)192
Spotřeba paliva (l/100 km)7,5 / 5,3 / 6,1
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4815
Šířka (mm)1840
Výška (mm)1605
Rozvor náprav (mm)2745
Provozní hmotnost (kg)1676
Zavazadlový prostor (l)512 / 1848
Ceny
Základní cena modelu939 000 Kč
Základní cena test. verze959 000 Kč
Cena testovaného vozu1 171 000 Kč
10.6.2015 7:57| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist