Rolls-Royce Phantom z druhé ruky: Nejlevnější kousek stojí pořád majlant a trpí spoustou problémů

Když kupujete ojeté auto, většinou se těm nejlevnějším nabídkám vámi vybraného modelu prostě vyhnete – zkušenost praví, že nebudou v nejlepším stavu. Pro někoho je to ovšem výzva. Obzvláště pořadí-li se mu ukořistit vůz opravdu prestižní značky.
aw_nejlevnejsi_rolls_royce_phantom_z_druhe_ruky-1100x618.jpg

Foto: CarThrottle.com

Americký youtuber Tyler Hoover se na kupování aut za nejnižší možnou cenu vyloženě specializuje a jeho rukama prošla už pořádná dávka nejlevnějších ojetých vozů v USA – mimo jiné si v minulosti pořídil třeba BMW M3 kabriolet, Teslu Model S nebo Ferrari F355. V naprosté většině případů s sebou nízká nákupní cena vozu nese také potřebu pořádných investic. Každé auto, které Tylerovi projde rukama je doslova dírou na peníze. Nicméně jeho kanál pravděpodobně generuje dostatek peněz, aby mohl ve své vášni pokračovat.

Aktuálně se mu podařilo sehnat něco opravdu speciálního. Vůz obecně považovaný za známku vrcholné prestiže a luxusu, Rolls-Royce Phantom z roku 2005. Nejlevnější kousek na americké půdě jej vyšel na 80 tisíc dolarů, což stále není zanedbatelná sumička – v přepočtu na koruny se jedná 1,75 milionu, tedy částku, za kterou se dá pořídit byt či menší dům. Tyler proto musel prodat svou Corvette Z06, své BMW 850i a ještě k tomu zažádat o půjčku. Každopádně na poměry ojetých Rollsů jde o poměrně lacinou záležitost – je minimálně o pětinu levnější než ostatní stejně staré kousky.

Asi nikoho nepřekvapí, že o tolik levnější vůz bude trpět spoustou malých i velkých neduhů. Zlobí stahování okýnek a od BMW poděděný systém iDrive neustále problikává a otáčí obrazovku nahoru a dolu. Největší trápení pro Tylerovu peněženku ale bude oprava vzduchového odpružení vozu, které už hlásí jednu chybu za druhou.

Alespoň se ale můžeme díky Tylerově prohlídce vozu podívat, jak za těch 13 let zestárl ten nejvyšší luxus. Rovnou musíme přiznat, že Phantom maskuje své stáří velice dobře. Všechny mechanické části stále vypadají a fungují úžasně, jízda je pohodlná, sedačky hýčkají řidiče i všechny cestující, kvalitní materiály v celém interiéru navozují opravdu honosný dojem a všechny nevzhledné ovládací prvky jsou důmyslně schovány.

Jediné, co na první pohled opravdu prozradí věk, je právě systém iDrive. I kdyby ukázkově fungoval, tak malá obrazovka displeje s hrubým rozlišením, zastaralou grafikou a pomalou odezvou jednoduše svůj věk nezamaskuje. Elektronika prostě stárne nejrychleji. Naštěstí lze jedním stiskem tlačítka celá obrazovka schovat a na její místo se automaticky přesunou krásné klasické ručičkové hodiny.

3.8.2018 8:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: carthrottle.com
Více o tématu: BMWBMW M3Ferrari

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist