Proč nebylo BMW M6 CSL?

Automobilka BMW na krátké prezentaci nového konceptu M5 odhalila, proč nikdy nepustila BMW M6 v odlehčené verzi do výroby.

Nové BMW M5 Concept se představilo před autosalonem v Šanghaji na malé tiskové prezentaci pro pozvané novináře (my tam samozřejmě také nebyli…). Ale krom nové empětky se mluvilo i o jiných věcech a také automobilka poodhalila, co měla v plánech a co se nikdy nevyrábělo. V divizi M toho vzniklo docela dost zajímavého.

Mluvilo se třeba o BMW M8 postaveném na elegantním BMW řady 8, které dostalo dvanáctiválec z McLarenu F1 (dovedete si představit ten masakr?), ale nikdy neopustilo stádium prototypu. Horší už to bylo s BMW M6 CSL, které mělo navázat na legendární jméno, ale nakonec, i po dokončení vývoje celého auta, ho automobilka neschválila. Očesané auto by prý „nedávalo vůbec žádný smysl“. Vznikla jen verze BMW M6 CS s příplatkovým paketem a původní obézností. A to je docela škoda.BMW M6 CSL mělo být o 100 kg lehčí než tehdejší M6 (desetiválec 5,0 l s výkonem 507 koní), o něco výkonnější a samozřejmě s předělaným podvozkem a brzdami. Verze CSL nesla také aerodynamický paket umožňující lepší chlazení brzd a motoru a samozřejmě zajišťující lepší obtékání vzduchu kolem vozu.

BMW také postavilo už minulou X5 ve verzi M, která měla pohon zadních kol a osmiválec se sekvenční převodovkou, ale auto rovněž nikdy neopustilo stádium prototypu. K podobným zvláštnostem se přidá i „aprílový“ vtípek BMW M3 pick-up, který nikdy nepůjde do prodeje.

autoweb.cz

5.4.2011 5:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist