BMW X5 M a BMW X6 M oficiálně!

A je to tady, přemotorovaná SUV z divize M právě dorazila.

Pokaždé, když se objeví bavorák s písmenem M, máme hned důvod jásat. Ale co tentokrát? Vždyť tohle nejsou žádné odlehčené emtrojky ani ultimativní supersporty – tohle jsou dvě oteklá SUV! Příchod BMW X5 MBMW X6 M byl avizován dlouho dopředu, takže jsme měli dost času se obrnit. No, pancíř to vydržel, ale jen tak tak…

Nezaobírejme se designem a smyslem existence těchto dvou věcí a pojďme se podívat pod kapotu. Jak již bylo naznačeno dříve, k pohonu X5 M a X6 M slouží dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l, který posílá na všechna kola 555 koní při 6000 ot./min. a 680 Nm mezi 1500 a 5650 ot./min. To stačí ke zdolání stovky za méně než pět sekund a k maximální rychlosti 250 km/h, kterou hlídá omezovač. Jistě, jeho vypnutí nedá tolik práce…

Nejen že se poprvé v historii dostává znáček /M na obézní SUV, ale také se poprvé v historii spojuje motor z divize M s klasickou automatickou převodovkou. Ta má šest rychlostí a nabízí plně automatický režim pro maximální komfort, sportovní režim a manuální režim, kdy si řidič volí rychlosti pádly pod volantem. K dispozici je i tzv. launch-control pro rychlý start z místa.

BMW si dalo velmi záležet na elektronickém adaptivním podvozku, aby byla co nejlepším způsobem maskována masivní dvoutunová hmotnost. Podařilo se sice dosáhnout tradičně optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50/50, ale stejně se dříve nebo později musí vysoká hmotnost projevit – například v zatáčkách. Díky modifikovanému pohonu všech kol xDrive jsou prý zásahy stabilizace při běžné jízdě skoro vyloučeny a omezují se pouze na řešení krizových situací. A jestli si hodně věříte, můžete záchrannou elektroniku vypnout úplně, což není v této kategorii zrovna obvyklé.

K udržení velkého kolosu na uzdě slouží obří kotouče, které mají vpředu průměr 396 mm, vzadu 386 mm a jsou svírány čtyřpístkovými třmeny. Ty se schovávají za 20“ ráfky s pneumatikami 275/45 R20 vpředu a 315/35 R20 vzadu.

Nevíme, kolik tohle auto sežere při trochu odvážnější jízdě benzínu, ale když si přečtete náš test BMW X6 s přeplňovaným osmiválcem, něco vám to napoví. Každopádně to stejně bude potenciálním zákazníkům jedno, v Rusku stojí benzín pár korun a je ho tam dost.

 

 

 

autoweb.cz

6.4.2009 7:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist