Přijde řidič opravou v neautorizovaném servisu o záruku? Každý druhý věří, že ano.

Je to tak, polovina řidičů navštěvujících autorizované servisy si myslí, že opravou automobilu v neautorizovaném servisu přijde o záruku. Vážně to tak je?

Představíme-li si teoretickou skupinu padesáti řidičů nebo přesněji majitelů auta, tak asi pětadvacet z nich věří tomu, tedy podle průzkumu autoservisní sítě Q-SERVICE, že opravou automobilu v neautorizovaném servisu přijde o záruku. Tedy nezná takzvanou blokovou výjimku, která se týká možnosti servisu a údržby nového vozu v neautorizovaných servisech, a podle průzkumu jsou na tom stejně dvě třetiny že, řidiček. Bloková výjimka, odborné veřejnosti známá jako legislativní úprava Evropské komise č. 461-2010, platí už téměř 3 roky.

Velká část řidičů si ale stále myslí, že opravou v neautorizovaném servisu přijde jejich vůz o záruku. Nejlépe jsou o blokové výjimce poučeni návštěvníci neautorizovaných servisů a ti, jež servisy navštěvují se svým automobilem více než 2x za rok, kde si 53, respektive 58 % všech dotázaných myslí, že opravou automobilu v neautorizovaném servisu nepřijdou o záruku. “Bloková výjimka má jasně stanovená pravidla a říká, že se svým novým vozem můžete jezdit do nezávislého autoservisu, který rovněž může danou údržbu a servis vozidla provádět. Pokud tento autoservis bude postupovat podle automobilkou stanoveného servisního plánu, použité díly a provedené servisní úkony důkladně zdokumentuje, nesmí výrobce zpochybňovat platnost záručních podmínek a případně odmítnout uznat záruku.

Bloková výjimka mimo jiné také zaručuje, aby nezávislé servisy měly přístup k technickým informacím od automobilek,” říká Otakar Dvořák, manažer autoservisní sítě Q-SERVICE. Neznalost blokové výjimky stoupá přímo úměrně tomu, jak často řidiči navštěvují, nebo respektive nenavštěvují, servisy.

U řidičů navštěvujících servisy více než 2x za rok, blokovou výjimku nezná 42 % dotázaných, u řidičů navštěvujících servisy 2x za rok je to 53 %, mezi řidiči, kteří navštěvují servisy 1x za rok je to už 61 % všech dotázaných a u řidičů, jež servisy navštěvují ještě méně často nebo nikdy nezná blokovou výjimku celých 71 %.„Pro zachování záruky výrobce na vozidlo v případech, kdy údržbu vozu provádí nezávislý servis, je důležité se také zaměřit na to, jaké díly si můžete do svého vozu nechat namontovat,“ doplňuje Otakar Dvořák.

„Automobilky velkou část součástek na své vozy samy nevyrábí, kupují je od specializovaných firem a pouze na ně při výrobě nechávají umisťovat svá loga. Za originální se ale podle evropské legislativy považují ty díly, které jsou prodávány také pod značkou samotného výrobce součástek. Mezi těmito díly totiž nemusí být žádný rozdíl – většinou se vyrábí na stejné lince, za stejných podmínek a podle stejných norem. Liší se jen logem a často také cenou.”

zdroj: Q-SERVICE

6.6.2014 1:36| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist