Porsche Panamera s novou tváří i hybridním pohonem

Modernizace se projevila doslova na všech frontách. Porsche Panamera pohání nový motor, změnil se přední nárazník i ty nepěkné zadní svítilny.

Porsche Panamera provází od samotného zrodu výtky na ne příliš povedený vzhled. Rozsáhlejší modernizace sportovnímu korábu pomáhá, ale zavalité dispozice popřít nedokázala. Všechno začíná od nového předního nárazníku, do kterého zamířilo denní LED osvětlení. U běžných verzí vypadá, pravda, trochu dobastleně, ale u verze Turbo s obřími nasávacími otvory se dá mluvit o docela pohledném zevnějšku. Když už jsme u toho, odteď může Panamera svítit na cestu výhradně LED diodami, ale ty jsou pochopitelně za příplatek.

Výměně za módní diody se nevyhnuly ani zadní svítilny, svým tvarem připomínají ty v Caymanu. Záď se celkově výrazně zjednodušila, registrační značka se posunula blíže asfaltu, takže nárazník působí o něco jednodušeji. Jestli to nejproblematičtější části auta pomohlo necháme na vás, nic lepšího se v rámci faceliftu asi vymyslet nedalo.

DOPORUČUJEME: První jízda – Porsche Panamera Turbo

V interiéru to na převratné změny nevypadá, alespoň podle dvou fotek, co máme k dispozici. Novinkou je možnost rozšířeného rozvoru o 15 centimetrů, které přibudou cestujícím na zadních sedadlech. Aby komfort dosahoval té nejlepší úrovně, je prodloužená verze Executive standardně dodávána se vzduchovým odpružením.Tou největší technickou novinkou, kterou si pro nás Porsche přichystalo, je nová verze E-Hybrid, která pod ekologickým označením skrývá šestiválec o objemu tří litrů s výkonem 321 koní a elektromotor s výkonem 70 kW (95 k). Baterie jsou typu li-ion, mají kapacitu 9,4 kWh a dobijete je za dvě a půl hodiny v rychlonabíječce, nebo za čtyři z normální zásuvky.

Spíš než to vás ale určitě zajímá, jak rychlá tahle hybridní verze je. Inu, velmi rychlá, stovku zvládne za 5,5 sekundy a umí to rozjet na 270 km/h. Když se ale budete snažit, měla by si z nádrže usrknout jen 3,1 litrů na sto.

ČTĚTE TAKÉ: 5 zaručených rad, jak snížit spotřebu

Druhou novinkou je výměna pohonné jednotky pod kapotou Panamery S. Pod tíhou downsizingu zmizí dosavadní 4,8 litrový osmiválec a nahradí ho šestiválcový třílitr přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Výkon narostl o 19 koní na celkových 420 k, točivý moment vzrostl o 19 Nm na finálních 521 Nm. Spotřeba přitom má klesnout o 18 %. Jestli jen na papíře, nebo i v reálném provozu, to se teprve ukáže. Ne však dříve, než v červenci, kdy má osvěžená Panamera dorazit na evropský trh.

Ondřej Lilling

4.4.2013 11:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist