Porsche rozšiřuje modelovou řadu Panamera o GTS. Dvakrát…

p18_0690_a5_rgb-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Bez zbytečných vacyků pojďme rovnou k věci, už z nadpisu je patrné, o co jde – Porsche rozšiřuje modelovou řadu Panamera o dvě sportovní verze a to Panamera GTS a Panamera GTS Sport Turismo se čtyřlitrovým motorem V8 Biturbo 460 koní. Detaily přiblíží oficiální tiskové vyjádření.

Srdce obou nových verzí modelu Panamera GTS, čtyřlitrový vidlicový osmiválec s nejvyšším výkonem 338 kW (460 k) a maximálním točivým momentem 620 N.m, zajišťuje v kombinaci se sériově dodávanou sportovní výfukovou soustavou emocionální zážitky z jízdy, umocněné podmanivým zvukovým doprovodem. Zážehový motor, přeplňovaný dvěma turbodmychadly a vybavený filtrem pevných částic, překonává svého předchůdce o 15 kW (20 k) a 100 N.m. Panamera GTS a Panamera GTS Sport Turismo se sériově dodávaným paketem Sport Chrono zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy. Nejvyšší rychlosti dosáhnou při 292 km/h, resp. 289 km/h. Hnací sílu nepřetržitě přenáší osmistupňová dvouspojková převodovka PDK ve spolupráci se systémem pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM). Navzdory mimořádným jízdním výkonům jsou hodnoty spotřeby paliva relativně nízké a v průměru činí 10,3 l/100 km (Sport Turismo: 10,6 l/100 km; viz poznámky). Emise CO2 jsou 235 g/km (Sport Turismo: 242 g/km).

Podvozkové systémy modelu Panamera GTS jsou v souladu s jeho sportovním charakterem nastavené pro dynamickou jízdu. Adaptivní vzduchové odpružení s tříkomorovou konstrukcí se dodává sériově a umožňuje variabilní regulaci tuhosti odpružení v optimálním rozsahu. Sportovní podvozek verzí GTS má o 10 milimetrů nižší světlou výšku. Systém aktivně řízeného odpružení Porsche Active Suspension Management (PASM) disponuje specifickým nastavením s ještě sportovnější charakteristikou. Výsledkem jsou výjimečné jízdní vlastnosti s mimořádnou dynamikou v příčném směru. Velkoryse dimenzované brzdy (vpředu kotouče s průměrem 390 milimetrů, vzadu 365 milimetrů) zajišťují excelentní hodnoty zpomalení.

Nové modely Panamera GTS mají v porovnání s předchůdcem výrazně bohatší sériovou výbavu. Paket Sport Design s novou černou spodní částí nárazníku vpředu a vzadu a další tmavé ozdobné prvky dodávají vozu mimořádně sportovní vzhled. Modely GTS jsou sériově dodávány s 20“ koly Panamera Design z lehké slitiny. Interiéru vládne černá Alcantara a eloxovaný hliník. Součástí sériové výbavy je vyhřívaný multifunkční sportovní volant s páčkami pro manuální řazení a věncem obšitým Alcantarou. Rovněž sériově dodávaný modul Connect Plus zpřístupňuje rozsáhlou nabídku digitálních služeb. Na přání dodávaný paket GTS pro interiér umožňuje další individualizaci různými stylistickými prvky, jako jsou například otáčkoměr, prošívání nebo nápisy „GTS“ v kontrastních barvách „karmínově červená“ nebo „křída“.

Modely GTS nabízejí veškeré inovace druhé generace modelové řady Panamera. Mezi ně patří digitalizovaná přístrojová deska Porsche Advanced Cockpit, asistenční systémy a Porsche InnoDrive včetně adaptivního tempomatu a na přání dodávané řízení zadních kol. S verzemi GTS je jako naprostá novinka pro celou modelovou řadu Panamera poprvé nabízen průhledový displej, který lze individuálně nakonfigurovat. Barevný průhledový displej promítá všechny důležité provozní informace přímo do zorného pole řidiče.

GTS v nabídce značky Porsche tradičně znamená Gran Turismo Sport. Již v roce 1963 byla s modelem 904 Carrera GTS uvedena na silnice závodní technika ve sportovním automobilu, homologovaném pro silniční provoz. V 80. a 90. letech následovaly modely 924 GTS a 928 GTS, které tento princip ještě více zdokonalily. V roce 2007 se zkratka GTS vrátila do nabídky s prvním modelem Cayenne GTS. V roce 2011 byla představena první generace modelu Panamera GTS, tehdy výhradně jako sportovní sedan. Nový model Panamera GTS je poprvé k dispozici také ve verzi Sport Turismo. Nová verze GTS v roce 2017 uvedené modelové řady s velkým zadním výklopným víkem, nízkým prahem zavazadlového prostoru, ještě větším objemem zavazadlového prostoru a uspořádáním sedadel 4+1 uspokojí nejvyšší nároky nejen svými výjimečnými sportovními výkony, ale také praktičností v každodenním provozu.

Nové modely GTS lze již objednávat. Panamera GTS stojí v Německu od 138 493 EUR včetně DPH a specifické výbavy, Panamera GTS Sport Turismo je nabízena za ceny od 141 349 EUR.

18.10.2018 9:01 | zdroj: Porsche Česká republika

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist