Porsche Cayenne Hybrid bude jezdit za 8,9 l/100 km

Porsche odhalilo svou žhavou novinku – Porsche Cayenne Hybrid, a to celé dva roky před plánovaným uvedením na trh.

Pohon, známý též jako paralell hybrid, je vyvíjen společně s automobilkami Volkswagen a Audi, v jejichž modelech Touareg a Q7 se má také objevit. Největším rozdílem oproti konkurenčním automobilkám Lexus a Toyota je umístění hybridního systému k existujícím pohonům. Výhody podobného uspořádání jistě není nutné zeširoka rozvádět, namátkou vyberme nižší náklady a možnost použít stávající motory bez nákladných úprav.

Nový model bude využívat standardní šestiválec o objemu 3,6 litru. Hybridní modul se skládá ze 34kW elektrického motoru a silného mechanismu spojky. Je umístěn mezi setrvačník a automatickou převodovku. Technici Porsche dále umístili baterii do prostoru rezervního kola a velký elektronický modul pod kapotu. Ten se chová jako transformátor a zároveň ovládá různá nastavení pohonu – čistě elektrický, čistě benzínový nebo kombinaci obou.

Podle informací Porsche má šestiválcový hybridní Cayenne dosahovat spotřeby 8,9 litru na 100 kilometrů. Emise toxických zplodin mají také adekvátně klesnout. Osmiválec by se sice ke spojení s hybridním ústrojím dal také použít, ale nakonec se vyrábět nebude. K jízdě na elektřinu bylo nutné upravit různé klíčové součásti pohonného ústrojí. Olejové čerpadlo, vodní čerpadlo, čerpadlo posilovače řízení i posilovač brzd jsou nyní poháněny elektřinou a umožňují tak normální funkci tohoto vozu i když zrovna neběží spalovací motor.

Pro elektronický modul a elektrický motor bylo vyvinuto speciální chlazení, stejně jako pro nárazuvzdornou baterii. Jako u většiny hybridních vozů odpadla nutnost používat startér či alternátor, o tyto funkce se postará hybridní ústrojí. Funkčnost vozu Cayenne zůstala plně zachována, stále může táhnout 3,5 tuny a překonat vodu o hloubce 50 cm. Devětašedesátikilová baterie také umí vůz nastartovat v mínus 30 stupních celsia. Na produkční verzi si počkáme až do roku 2009, stejný pohonný systém se má objevit i v chystaném čtyřdveřovém kupé Panamera. Známe tedy technologii i parametry, nyní nedočkavcům vrtá hlavou cena.

autoweb.cz

30.7.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist