autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Porsche 911 GT2 RS a GT3 RS již testují na Nordschleife
Porsche 911 GT2 RS a GT3 RS již testují na Nordschleife
Rodina devětsetjedenáctek je v tuto chvíli téměř kompletní. Kromě základní Carrery a provedení S je v současnosti k mání Cabriolet, modely s pohonem všech kol 4/4S, přeplňované typy Turbo/Turbo S, mezi nejčerstvější přírůstky patří taktéž ostrá 991 GT3 a jak jste měli možnost nedávno vidět na špionážním snímku, konkrétní podobu začíná dostávat rovněž Targa vracející se k původní koncepci s odnímatelným střešním panelem.
Porsche časem nepochybně přidá ještě pár dalších očekávaných aut, jako je GTS a nějaké speciální edice či jubilejní stroje doplňující dnes nabízenou 50th Anniversary oslavující půlstoletí existence 911. Pokud jde o výkonový strop řady 991, nepochybujeme, že se na „turbo-trůn“ opět vyšvihne GT2 RS a mezi atmosférickými modely bude hrát hlavní roli GT3, rovněž se zkratkou RennSport.
Termín uvedení obou strojů známý není, předpokládá se ale, že vzhledem k poměrně čerstvým přírůstkům v podobě typů Turbo a GT3 nedorazí dříve než v rámci příštího ženevského a podzimního pařížského autosalonu 2014.Exaktními technickými parametry příští GT2 RS sloužit nemůžeme, nicméně vzhledem k tomu, že nové Turbo S disponuje výkonem 560 koní a minulá generace GT2 RS 997 měla až 620 koní, odhadujeme, že by mohla mít přeplňovaný plochý šestiválec s výkonem až 630 nebo 640 koní.
S pořádnou nadílkou můžete počítat také u GT3 RS. Ta minulá měla postupně 415, 450 a ve vrcholné formě RS 4.0 až 500 koní, úvodní varianta by proto teoreticky mohla začínat někde kolem pěti set koní.
Jak se nové stroje chovají na silnici, respektive jaký randál umí při jízdě vyprodukovat, dokumentuje přiložené video ze Severní smyčky Nürburgringu. Co z něj lze poznat? Kupříkladu to, že oba stroje dostanou nestejně velká pevná křídla a jiné uspořádání výfuků. Zatímco GT3 RS má pár koncovek uprostřed, GT2 RS dostala dva po stranách umístěné samostatné laufy, ze kterých vychází slyšitelně decentnější zvuk než z uřvané trojky. Podívejte se a případně dejte vědět, jestli máte svého favorita.
Miro Mihálik, zdroj: fastsportscardriver