Porsche 911 Turbo oficiálně!

Okruhové kladivo dostalo celou řadu technických vymožeností, v čele s natáčecí zadní nápravou a dvojicí elektrických spoilerů.

To, co jsme ráno naznačovali v článku, se do posledního puntíku vyplnilo jen pár hodin poté. Porsche 911 Turbo je tady a s ním i velká galerie a oficiální informace. Pojďme se tedy na zatím nejrychlejší Porsche 911 v generaci 991 podívat blíže.

Plochý šestiválec o objemu 3,8 litru dostal dvě turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek, takže se výkon vyhoupl na 520 koní v 6000 – 6500 otáčkách, zatímco točivý moment 660 Nm je k dispozici od 1750 do 5000 ot./min. S funkcí overboost může „krouťák“ krátkodobě narůst až na 710 Nm. S tím dokáže Turbo vystřelit na stovku za 3,4 sekundy, nebo o dvě desetiny rychleji s paketem Sport Plus. Dvoustovka se na tachometru objeví po 11,1 sekundy (10,8 s u paketu Sport Plus), maximální rychlost leží na hranici 315 km/h.

To ale pochopitelně není všechno, společně s normální verzí se rovnou odhalila i posílená verze Turbo S, která má výkon 560 koní v 6500 – 6750 ot./min, točivý moment 700 Nm máte pod pravým kotníkem od 2100 do 4250 otáček, krátkodobě je to až 750 Nm. Tady už je paket Sport Plus standardem, takže zrychlení z klidu na 100 km/h zabere 3,1 sekundy, 200 km/h potom 10,3 sekundy. Pokud si potrpíte na maximální rychlost, tak vězte, že Turbo S nijak výjimečně nepřekonává standardní verzi, umí se rozjet na 318 km/h.

DOPORUČUJEME: První jízda – Porsche 911 Carrera (991)Poprvé v historii dostalo Turbo aktivní spoiler nejen vzadu, ale i vpředu. Při rychlosti nad 120 km/h se obě křídla částečně vysunou s cílem snížit odpor vzduchu a zlepšit celkovou aerodynamiku auta. Druhé fáze dosáhnete čistě v režimu Sport Plus, kdy se oba spoilery vysunou na maximum. Přední gumové křídlo odhalí nápis Turbo (případně Turbo S), zatímco zadní se skloní pod úhlem 15°.

Novinkou je u Turba systém natáčecí zadní nápravy, založené na podobném principu, jako u Renaultu Laguna Coupé. Zadní kola se dokáží natočit až o 2,8°, v rychlostech do 50 km/h se tak děje v opačném směru vzhledem k předním kolům, nad 80 km/h už zadní kola zatáčí společně s předními. V rychlostech mezi 50 – 80 km/h pak auto samo rozhodne o tom, jestli je výhodnější natočit kola opačným, nebo stejným směrem.

ČTĚTE TAKÉ: Legendy minulosti – Porsche 911

Ze slušnosti se zmíníme o emisích, ale jen krátce. Ty mezigeneračně poklesly o 16 %, tabulková spotřeba v kombinovaném cyklu činí 9,7 l/100 km. Za vším vězí nižší hmotnost, systém Start/Stop a systém rekuperace energie.

Do prodeje půjde nové Turbo v září, standardní verzi pořídíte za cenu okolo 4,1 milionu korun, Turbo S vás přijde na 5 milionů.

3.5.2013 12:25| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist