Ostravě se dlouhodobě špatně dýchá. Fotbalisté Baníku proto jezdí v hybridech

Fotbalový klub Baník Ostrava se rozhodl přispět ke zlepšení ovzduší ve svém městě a pořídil si hybridní auta, která mají výrazně nižší emise a po městě se pohybují většinu času bez hluku. Vyslyšel tak volání meteorologů po omezení aut se spalovacím motorem v severomoravské metropoli. Hybridní motor totiž dokáže jet až 50 procent času jen na elektřinu, kterou si navíc sám vyrábí.
stazeny-soubor-8-1100x618.jpg Zdroj: Toyota

„Všichni víme, že v našem regionu je špatné ovzduší, a tak jsme tomu chtěli nějak pomoct. Hodně jsme četli o výhodách hybridních aut, a když jsme je i vyzkoušeli, rozhodli jsme se do týmu pořídit právě hybridy,” říká Jan Laštůvka, brankář FC Baník Ostrava. „Myslím, že by se každý měl nad tím zamyslet a udělat něco proto, aby se nám tu dýchalo lépe,” dodává.

Meteorologové dlouhodobě hodnotí kvalitu ovzduší v Ostravě jako velmi špatnou, zejména v zimě. Hodinové koncentrace se pohybují okolo 100 mikrogramů na metr krychlový. Stejně tak doporučují omezit používání aut se spalovacím motorem, protože emise z automobilů zvyšují koncentraci prachu a oxidu dusičitého.

Kampaň za čistou Ostravu

Baník tak nyní má 30 nových osobních aut značky Toyota ve spolupráci s Autobond Group, která se stala hlavním partnerem klubu. Management, trenéři, členové realizačního týmu i hráči tak nyní jezdí novými modely C‐HR, RAV4 a Corolla.

„Naše klubová auta přispějí ke snižování emisí skleníkových plynů a dalších znečišťujících látek v ovzduší Ostravy. Je to náš malý příspěvek ke kampani za čistou Ostravu,” říká obchodní a marketingový ředitel Baníku Jindřich Středula.

Každá pátá firma jezdí hybridem

Vozy s hybridním pohonem navíc svým majitelům šetří i peníze. Na palivu je možné ušetřit až desetitisíce korun díky tomu, že například ve městě při rychlosti do 50 km/h jezdíte většinu času úplně zadarmo, jen na elektřinu. S palivem za tisíc korun ujede standardní auto ve městě kolem 400 kilometrů, hybrid zvládne až tisíc kilometrů.

Tyto výhody si uvědomují stále více zákazníků, ale i firem. Z nedávného průzkumu Toyoty vyplynulo, že 58 procent českých manažerů firemních vozů se domnívá, že hybridní auta jsou pro jejich firmu vhodné, a o přechodu na hybridy už uvažuje 55 procent. Reálně už je pořídila téměř pětina (18 procent) českých podniků.

6.3.2019 6:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Toyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist