Ostravě se dlouhodobě špatně dýchá. Fotbalisté Baníku proto jezdí v hybridech

Fotbalový klub Baník Ostrava se rozhodl přispět ke zlepšení ovzduší ve svém městě a pořídil si hybridní auta, která mají výrazně nižší emise a po městě se pohybují většinu času bez hluku. Vyslyšel tak volání meteorologů po omezení aut se spalovacím motorem v severomoravské metropoli. Hybridní motor totiž dokáže jet až 50 procent času jen na elektřinu, kterou si navíc sám vyrábí.
stazeny-soubor-8-1100x618.jpg Zdroj: Toyota

„Všichni víme, že v našem regionu je špatné ovzduší, a tak jsme tomu chtěli nějak pomoct. Hodně jsme četli o výhodách hybridních aut, a když jsme je i vyzkoušeli, rozhodli jsme se do týmu pořídit právě hybridy,” říká Jan Laštůvka, brankář FC Baník Ostrava. „Myslím, že by se každý měl nad tím zamyslet a udělat něco proto, aby se nám tu dýchalo lépe,” dodává.

Meteorologové dlouhodobě hodnotí kvalitu ovzduší v Ostravě jako velmi špatnou, zejména v zimě. Hodinové koncentrace se pohybují okolo 100 mikrogramů na metr krychlový. Stejně tak doporučují omezit používání aut se spalovacím motorem, protože emise z automobilů zvyšují koncentraci prachu a oxidu dusičitého.

Kampaň za čistou Ostravu

Baník tak nyní má 30 nových osobních aut značky Toyota ve spolupráci s Autobond Group, která se stala hlavním partnerem klubu. Management, trenéři, členové realizačního týmu i hráči tak nyní jezdí novými modely C‐HR, RAV4 a Corolla.

„Naše klubová auta přispějí ke snižování emisí skleníkových plynů a dalších znečišťujících látek v ovzduší Ostravy. Je to náš malý příspěvek ke kampani za čistou Ostravu,” říká obchodní a marketingový ředitel Baníku Jindřich Středula.

Každá pátá firma jezdí hybridem

Vozy s hybridním pohonem navíc svým majitelům šetří i peníze. Na palivu je možné ušetřit až desetitisíce korun díky tomu, že například ve městě při rychlosti do 50 km/h jezdíte většinu času úplně zadarmo, jen na elektřinu. S palivem za tisíc korun ujede standardní auto ve městě kolem 400 kilometrů, hybrid zvládne až tisíc kilometrů.

Tyto výhody si uvědomují stále více zákazníků, ale i firem. Z nedávného průzkumu Toyoty vyplynulo, že 58 procent českých manažerů firemních vozů se domnívá, že hybridní auta jsou pro jejich firmu vhodné, a o přechodu na hybridy už uvažuje 55 procent. Reálně už je pořídila téměř pětina (18 procent) českých podniků.

6.3.2019 6:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Toyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist