Nissanem Leaf dveřmi napřed

Pohodlný městský elektromobil a průlety zatáčkou bokem – že to k sobě jde jako archívní víno a hambáč z hladového okna na rohu? Nissan se to vyzkoušet nebojí.

Když se v roce 2011 dostal Nissan Leaf na evropský trh, způsobil menší revoluci. Jednalo se totiž o první masově vyráběný a cenově relativně dostupný elektromobil. Dojezd, dynamika i jízdní komfort tehdy nebyly špatné a přestože se zpočátku potýkal s drobnými bolístkami, brzy si na své místo na trhu vydobyl.

Stal se nejprodávanějším autem nejen mezi čistými elektromobily, ale rovněž i mezi plug-in hybridy. Leaf je tedy již vcelku známý model a potkat jej na silnici tolik raritním zážitkem není, zato potkat jej při průjezdu zatáčkou dveřmi napřed, to už je trochu situace jiná. A přesně takto jsme si měli možnost si Nissan Leaf vyzkoušet na prezentaci u jezera Como v blízkosti Italského Milána. Nissan Leaf, to tiché, dospělé autíčko, které se chlubí nápisem „Zero Emission“ na svém boku.

Ta přívětivá elektrická předokolka s parkovací brzdou na tlačítko. Jde to k sobě jako čaj o páté v kotli punkového koncertu. Je to absurdní představa, ale zato trochu chlípně zábavná. Stačí na zadní kola navléct speciální plastové návleky Easy Drift a umlčet elektroniku. Pak už jen stačí velmi málo – rozjet se, ubrat v zatáčce plyn a vesele se klouzat. Tedy vesele – Nissan si pro nás na prezentaci připravil vlhčený asfalt místního centra bezpečné jízdy.

Nejprve přišel na řadu kruhový plácek, na kterém jsme se pokoušeli udržet auto co nejdéle ve smyku a pak došlo i na klasický slalom mezi vodními sloupci na bílém jemném asfaltu simulujícím ledovou plochu. V kombinaci s hladkým plastovým návlekem byla opravdová výzva se nepřetočit. Po celý den se tak k velké radosti instruktorů novináři točili jako káči a trochu cti uhájili snad jen skandinávští kolegové.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ono je trochu těžké kontrolovat ve smyku auto, které tak trochu postrádá zpětnou vazbu ve volantu a ani nedá hlasitým zavrčením motoru najevo, že poháněná kola ztratila přilnavost. Chce si to zvyknout a mít trochu cvik. Popravdě jsem se při snaze donutit auto k táhlejšímu a úspěšně zakončenému smyku skutečně bavil. Byla to celkem výzva a občasný úspěch opravdu potěšil.

O tom, že lze nad autem získat mistrovskou kontrolu a vodit ho zatáčkami bokem napřed bez jediného zaváhání nás přesvědčil Romain Sarazin, vítěz Nissan GT Academy 2015. Průlet tichého auta zatáčkami v jeho podání svou ladností připomínal balet. Leaf jsme si však mohli osahat i v normálním provozu. Trasa vedla kousek po dálnici do města Como až k nábřeží stejnojmenného jezera.

Zatímco na dálnici se vzrůstající rychlostí rapidně ubývaly kilometry na počítadle dojezdu, ve městě se Leaf choval jako ryba ve vodě. Rozvážnější jízda, občasné zpomalení a jízda z kopce dopřávající autu možnost, aby si pomocí rekuperace vzalo trochu energie zpět – to vše autu sedí.

A právě tady se Vám Leaf bude líbit asi nejvíce. Je tichý a klidný, dobře se s ním manévruje i v úzkých Italských uličkách a vcelku pohodlně Vás sveze i na rozbitém asfaltu a kočičích hlavách.

Na semaforu rekord sice netrhne, ale motor o výkonu 80kW ostudu neudělá a silnější 30kW baterie slibující dojezd 250km na denní pojíždění do práce, na nákupy a za zábavou také povětšinou vystačí.

14.11.2016 9:41| autor: Martin Kusyn

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist