Druhá generace Kia Niro pohledem ženy aneb Když se skloubí udržitelnost materiálů s novými technologiemi

Nové Niro přichází ve 3 specifikacích – jako hybrid, plug-in hybrid nebo čistě elektrický model. Všechny mají něco do sebe.
kia-niro_45-1100x618.jpgCelá galerie 67 Zdroj: Kia

Křivka srdečního rytmu

Přední partie zcela nového Nira prezentuje nejnovější provedení tygří masky Kia, zde zvětšené natolik, že sahá dolů od kapoty až po přední blatníky.

Čelní sklo se vyznačuje jedinečným zdvojeným krytem pod čelním oknem, jehož horní a spodní část se vzájemně zrcadlí v podobě jednotného designu. K zajímavému vzhledu přispívají ostře řezaná světla denního svícení ve tvaru křivky srdečního rytmu.

Provedení EV se od plug-in hybridu a hybridu odlišuje dvoubarevnou uzavřenou maskou chladiče a bočními obklady v ocelově šedém odstínu.

Dalším prvkem Nira EV je jinak ztvárněná spodní část masky chladiče a nárazníku, jakož i 17″ litá kola, vyhrazená pouze tomuto provedení. Dobíjecí port čistě elektrické verze je umístěn uprostřed masky chladiče pro snadný přístup na všech dobíjecích místech.

Při pohledu z boku hlavně zaujme C-sloupek na zádi auta. Ten byl vytvarován tak, aby napomohl k optimálnímu proudění vzduchu ve prospěch lepších aerodynamických vlastností.

Při pohledu zezadu zaujmou koncová LED světla ve tvaru bumerangu, která jsou zasazena po stranách jednoduché kapsy na registrační značku, kde též najdeme logo Kia, zatímco podoba zadních odrazek ve tvaru křivky srdečního rytmu, robustního ochranného krytu a nápadného difuzoru odráží designové prvky z přídě vozidla.

Prostorné a udržitelné

Zcela přepracované Niro s délkou 4 420 mm, šířkou 1 825 mm a výškou až 1 570 mm je postaveno na třetí generaci podvozkové platformy ‚K‘ značky Kia. Vzhledem k rozvoru 2 720 mm a vylepšený proporcím kabiny čeká posádku prostornost ruku v ruce s velkým zavazadlovým prostorem.

Kabinu zkrášlují recyklované materiály s luxusním vzhledem, které vylepšují vnitřní prostor a podtrhují ekologický naturel tohoto modelu. Řidiče obklopuje asymetrická přístrojová deska, která se stáčí kolem sedadla a nabízí ve snadném dosahu všechny nezbytné ovládací prvky.

Dvojice hladce začleněných obrazovek o velikosti 10,25″ ukazuje jízdní údaje a pokyny navigace; ke snadnému ovládání palubního infotainmentu a funkcí topení slouží multifunkční dotykový displej.

Head-up displej (HUD) o úhlopříčce 10″ promítá na čelní sklo klíčové jízdní informace, jako např. rychlost, údaje systému ADAS a pokyny navigace.

Na ekologický charakter pohonů navazuje i samotné provedení kabiny. Čalounění stropu je vyrobeno z recyklovaných tapet, na výplních dveří je použit lak bez obsahu těkavých organických látek a k čalounění sedadel posloužil polyuretan a tkanina Tencel™ z celulózových vláken eukalyptu.

Rozdíly v modelech

Hybridní provedení se zážehovým čtyřválcem za podpory 32kW synchronního elektromotoru s permanentními magnety vykazuje maximální systémový výkon 141 koní.

Elektromotor o výkonu 62 kW pro plug-in hybrid přispívá k celkovému systémovému výkonu 183 koní a zprostředkuje dojezd až 65 km na samotnou elektřinu, což spolehlivě pokryje většinu každodenních potřeb.

Niro v provedení EV kombinuje dlouhý dojezd 463 km s agilním jízdním chováním, které vyplývá z maxima výkonu 150 kW v rozsahu 6000 – 14 600 ot/min a okamžitě dostupného točivého momentu 255 Nm.

Niro EV s nejvyšší rychlostí 167 km/h a zrychlením z místa na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy zprostředkuje řidiči hladkou a suverénní jízdu za všech podmínek.

16.9.2022 7:35| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist