Ford Mustang Mach-E GT pohledem ženy: Raketou na měsíc a zase zpátky aneb Jak si vyzkoušet protipóly jízdy

Dostat do ruky to nejvýkonnější, co nyní Ford v České republice nabízí, je sen. A vyzkoušet si s ním sprinty na čtvrt míle a zajet eco-rallye, je ještě větší pecka, než jsem doufala.
at4a5765-1100x618.jpgCelá galerie 302 Zdroj: Ford

Ford Mustang Mach-E GT je to nejdynamičtější a nejsportovnější provedení elektrického SUV, které jste zatím od Fordu viděli. Díky točivému momentu 860 Nm a výkonu 487 koní se dostane z 0 na 100 km/h ani na za 4 sekundy. A to by bylo, abychom si to nevyzkoušeli na větší představovačce, kterou nám Ford nachystal.

Z Prahy na Moravu v klídečku s rychlou zastávkou

Nejdřív ale první osahávačka. Auta si vyzvedáváme v Praze a vydáváme se na cestu, na jejímž konci nás čeká rychlostní čtvrt míle na uzavřeném letišti. Po cestě zkoušíme různé jízdní režimy se zajímavými názvy – jdeme tak přes Whisper (šeptání), Active až po Untamed (nezkrotný).

Čtěte také: Ford Pro jde na trh. Projeli jsme nový E-Transit (první jízdní dojmy)

Jak je z názvů patrné, v autě narůstá podíl hnací síly přenášený na zadní kola. Jízdní charakteristika se tak mění od klidného SUV s pohonem upřednostňujícím přední kola až po dynamické sportovní kupé s projevem příznačným pro zadní pohon.

Překvapení nás ale čeká právě na uzavřeném letišti. GPSka v autě dává autu vědět, že jsme v prostoru vyhrazeném pro nějaké to blbnutí a ka uzavřené trati mimo veřejné komunikace a nabízí režim jízdy Untamed Plus, který spočívá v ostřejším řízení a odezvě akcelerátoru, tužším podvozku, simulovaném podřazování a zvýrazněném zvuku v interiéru. A zároveň s tím přináší i přizpůsobení citlivosti protiprokluzové a stabilizační elektroniky.

Zároveň si Ford dovolil do tohohle Machu-E namontovat brzdovou sestavu Brembo, aby autu podpořil sportovní charakter a zároveň zajistil onu bezpečnost, protože je poměrně těžké. Nemít dobré brzdy by znamenalo problém hezky zabrzdit. Nicméně díky brzdám Brembo se zakusuji v cílové rovině do asfaltu celkem agresivně, až mě to překvapí.

Po tom, co někteří rychlí kolegové zvládají čtvrtmíli za pár sekund (nejlepší se nedostávají nad 13 – nechápu, teda chápu, kdo se bojí, nesmí do lesa, ale i tak) se elektrickým koňským kolosem vydáváme do naší cílové destinace.

Nabíjím jednou

Na cestě, která čítá skoro 400 km, nechávám spotřebu 25 kWh/100 km, i s troškou té dravější jízdy na dálnici. Plus započítávám jedno dvacetiminutové nabíjení (150 kW), které, jsem přesvědčena, že by nebylo potřeba, kdybychom nezkoušeli rychlostní soutěže na letištní dráze.

Nicméně zpět ke spotřebě – přesvědčila jsme se na vlastní kůži, že nejsem tak strašně daleko od tabulkové spotřeby 21,2 kWh/100 km. Rychlost a dynamiku máme vyzkoušenou, ale co teď? Teď bude eco-rallye aneb Tady se nebude jezdit rychle, ale pravidelně.

Eco-rallye aneb Jízda pravidelnosti

Osm posádek dostává do ruky ten samý Mustang Mach-E GT, buď v oranžové Cyber, nebo modré Grabber, s 20palcovými koly s červenými brzdovými třmeny a sedadly Ford Performance. Stejně tak jednotliví členové posádky prostudovávají roadbook s odbočkami, značeními obcí a vzdálenostními informacemi.

Vydáváme se na cestu a po prvních pár kilometrech nás čeká první rychlostní zkouška – zde není principem jet co nejrychleji, ale co nejpřesněji podle pořadatelem stanovených limitů v určitých úsecích (k co nejpřesnější jízdě posádce pomáhá speciální aplikace, kam se dané úseky a rychlosti zadávají a která vám poté díky GPS ukazuje, v jakém úseku jet a kolik).

Takže ano, opravdu jste na Moravě v nedávné době mohli pozorovat osm Mustangů plížících se v obci, na padesátce, rychlostí 35 km/h. A ano, mohlo vás to rozesmát. Nás to často rozplakávalo. Protože držet v rukou takovou markantní sílu a jet jako šnek – to je o nervy.

Navíc na všech rychlostních zkouškách je neznámý počet míst tajného měření – takže těch 35 km/h v obci fakt jedete se zatajeným dechem, aby vám to v měření klaplo. A to netřeba zmiňovat fakt, že nám do cesty občas vbíhají zvířata, nebo potkáváme traktor. Vše nám průměrný čas kazí. A někdy, někdy se prostě zapomínáme a špatně odbočujeme. I to se stává.

V nejen rychlejších úsecích máme ale možnost si vyzkoušet adaptivní podvozek MagneRide, který pracuje na principu elektronického ovládání náplně tlumičů. Díky tomu podvozek reaguje v reálném čase na změnu nerovností, zatáčky atd. a upravuje samotné tlumení. Pro řidiče to znamená jediné – velmi pohodlnou jízdu se skoro žádnými otřesy a menší naklánění v zatáčkách.

Nakonec protínáme cílovou pásku na třetím místě. Smějeme se, protože jsem rádi, že jsme to přežili. Ne ve smyslu rychlosti, ale ve faktu, že držet na uzdě takové hřebce je prostě škoda.

Tak kdo si ho pořídí?

Pro elektronadšence je Mustang Mach-E GT snové auto. Je prostorné, designové, disponuje chytrými technologiemi, nadchne vás vertikální středový tablet infotainmentu, ale usadí vás jeho cena, která je něco kolem 2 milionů korun.

Navíc tohle auto doporučujeme jen zkušeným řidičům, kteří jsou si svými řidičskými schopnostmi opravdu jisti – nejen, že je auto silné, ale citlivost brzdového systému je potřeba brát víc než v potaz, nebo vás auto řádně vyškolí zakousáváním se do vozovky.

26.10.2022 8:49| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist