Nissan Micra 1.2 DIG-S

Když se řekne motor s kompresorem, obvykle si představíte něco amerického, osmiválcového a rozežraného. Rozhodně ne malý úsporný městský hatchback.
  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 8.2

RADOSTI
Reálné výkony a rychlost; technicky vyspělý tříválec; nízká spotřeba; „sleeper“ image

STAROSTI
Pochybná kvalita zpracování; směrová (ne)stabilita; relativně cena

Mám rád auta, která skrývají svůj skutečný potenciál. Proto se mi líbí přemotorované kombíky a malé hatchbacky s velkými a silnými motory. Pro auta podobného ražení se vžilo označení „sleeper“, což by se dalo přeložit příslovím o vlku v obleku kudrnatého přežvýkavce. Původ slovíčka „sleeper“ pochází z americké angličtiny a souvisí údajně s označením spícího agenta. V Británii se pro tato auta užívá jméno „Q-Car“, což zas čerpá z tradice ozbrojených obchodních lodí (Q-ships), které nejprve působily proti ponorkám bezbranně, ale pak dokázaly zaútočit.

Nissan Micra velká fotogalerie

Nissan Micra fotogalerie

A malá Micra by klidně mohla být něčím podobným. Dnes totiž skoro 100 koní v takhle malém balení sotva dostanete a nikdo by na silnici nečekal, jak rychle se dokáže Micra 1.2 DIG-S pohybovat. Nepamatuji si, že bych někdy jel tříválcovým autem, které i na dálnici akceleruje v rychlosti 160 km/h – ve stoupání.Velkým plusem je totiž to, že se Nissan jasně vymezil a nenacpal na nejsilnější Micru z nabídky nějaký sportovní paket. Jistě, ty samolepky nemusí být někomu po chuti, ale záleží jen na vás, jak si auto naspecifikujete. Můžete tak mít naprosto civilní verzi na plecháčích, která se rozhodně netváří na to, že zatopí kdejakému většímu (a těžšímu) hatchbacku.

Možná bych se měl zmínit o motoru, protože se jedná o velmi důmyslný tříválec. Všechno už popsal kolega Martin Plaštiak ve své první recenzi z mezinárodní prezentace, takže bude lepší, když vás odkážu na jeho článek a nebudu ztrácet čas tím, abych opakoval to samé. Zaměřím se spíše na pohled uživatele. Tenhle motor se totiž skutečně povedl.

Působí živě a nadšeně, nechá se rád vytáčet a při tom disponuje slušným zátahem v nízkém spektru otáček. Jako by někdo pod kapotu nacpal slušnou šestnáctistovku. Ve městě takhle silný motor moc neoceníte, ale na silnici za něj budete rádi. Kolem stovky se tohle malé autíčko mihne jako nic a předjíždění je hračka. Vytočte trojku a budete až překvapeni, jak tříválec zatahuje a ještě při tom vydává příjemně jadrný zvuk.I přes poměrně dlouhé „ekologické“ převody je Micra s tímto motorem skutečně živé auto a nebýt trochu uklouzaných zimních pneumatik, byla by s ním v zatáčkách i docela zábava. Řízení je totiž komunikativní a podvozek působí jako ze staré školy – vyžaduje vyši pozornost a nechá se rád řídit plynem. Přesto se dá považovat za dostatečně komfortní, aspoň na poměry kategorie.

Zařadit Nissan Micra do segmentu B vedle Škody Fabia či Renaultu Clio moc dobře nejde, protože je skutečně malá. Je to něco mezi městským segmentem A a dospělejším B. Na délku totiž měří jen 3780 mm, což je přibližně o 300 mm méně než soupěři z třídy B. Poznáte to hlavně uvnitř a v kufru, ale vždyť o tomhle přeci malá auta vždycky byla, než začala tloustnout a hrát si na VW Golf

Nissan Micra se nějak nestydí za to, že je to malé auto. Je to znát i na horší kultivovanosti, protože od podběhů se ozývá hlasité hučení a při rychlejší jízdě v přímém směru na dálnici má Micra problémy se stabilitou. Silnější vítr s autem opravdu nehezky hází a musíte neustále korigovat řízení.Co mě ale zaráží je místy odfláknuté dílenské zpracování. Palubní deska je sice celkem v pořádku, ale materiály jsou dost laciné a na některých místech velmi špatně slícované. Třeba střešní okno – někomu v testovaném autě ukáplo lepidlo izolace, která byla stejně nalepena křivě a lišta kolem stropního obložení byla na několika místech špatně přidělaná. Když se totiž podíváte do ceníku, těžko byste Micře něco takového odpustili. Tohle je totiž poměrně drahé auto, vzhledem ke své velikosti, ale především kvalitě.

Nezpochybňuji, že technicky se jedná o velmi vyspělý produkt, zejména co se motoru týče. Použitý tříválec je skutečně motorem budoucnosti. Ale jako potenciálního majitele by mi laciné detaily u auta za 300 000 korun skutečně vadily. Zvláště, když auta segmentu B stojí stejně, byť nenabízí takové výkony.Nejlevněji tento naprosto skvělý a charakterní tříválec pořídíte za 289 900 korun v akci. Dostanete k tomu i klimatizaci a to pro spokojený život stačí. Vyšší výbavy pak stojí 299 900 korun (Acenta) a 342 900 korun (Tekna). Takovou částku by Micra obhájila skutečně jen s bezchybným dílenským zpracováním zavánějícím Volkswagenem. Nicméně když už jsme u peněz, měl bych zmínit i spotřebu. Když budete motoru stát na krku, řekne si o asi 8 litrů na 100 km, ale při normálním ježdění není problém udržet dlouhodobý průměr na šesti litrech a mimo město pojedete klidně i za 5 litrů na 100 km, což je na benzínové auto se stokoňovým motorem skutečně slušné.

Verdikt
Kompresorem přeplňovaný tříválec se Nissanu povedl a je velmi silnou stránkou tohoto auta. Bohužel má ale poměrně ambiciózní cenovku, která neodpovídá kvalitě zpracování detailů, na které vidíte. Doufejme, že se to zlepší. Jestli ale hledáte rozumné malé auto s poměrně silným a úsporným motorem, který se nebude při cestách mimo město trápit, asi jinde nekoupíte lépe. A navíc je s touto Microu skutečně zábava, takže jí rád dám čtyři hvězdičky.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování kompresorem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1198
Kompresní poměr13,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)78,0 x 83,6
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson
Vzaduvlečená ramena, zkrutná příčka
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadububnové
Pneumatiky vpředu165/70 R14
Pneumatiky vzadu165/70 R14
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)72 / 98 v 5600 ot./min.
Točivý moment (Nm)142 v 4400 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)93,8
0-100 km/h (s)11,3
Nejvyšší rychlost (km/h)180
Spotřeba paliva (l/100 km)5,2 / 3,7 / 4,3
Objem nádrže (l)41
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3780
Šířka (mm)1675
Výška (mm)1520
Rozvor náprav (mm)2450
Provozní hmotnost (kg)1045
Celková hmotnost (kg)1505
Zavazadlový prostor (l)265 - 605
Ceny
Základní cena modelu199 900 Kč (1.2 Visia) - akční cena
Základní cena test. verze289 900 Kč (1.2 DIG-S Visia) - akční cena
11.1.2012 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist