autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-AMG One nabral zpoždění. Důvody jsou směšné
Mercedes-AMG One nabral zpoždění. Důvody jsou směšné
Honba za nízkými emisemi se nevyhýbá nikomu, hybridní hypersport Mercedesu nabral při vývoji devítiměsíční zpoždění právě kvůli potřebě podřídit vůz novým normám. Vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru přeplňovaný dvěma turby odvozený od jednotky používané v monopostech F1 totiž měl během vývoje s emisemi trochu problém.
O všem se rozpovídal šéf divize AMG Tobias Moers v rozhovoru pro Top Gear. Největší problém podle něj byly volnoběžné otáčky. Zatímco při použití v F1 motor s volnoběhem na 5000 RPM není problém, civilní vůz přece jen musí kvůli emisím jít s volnoběhem podstatně níže.
Při 1 200 otáčkách už jsou limity splnitelné, ale je potřeba zajistit, aby takto nízké a pro původně závodní motor nepřirozené otáčky byly stabilní. Právě odladění volnoběhu AMG způsobilo mnoho vrásek na čele a stálo za výrazným prodloužením vývoje nového hypersportu. Nyní je naštěstí již vše vyřešeno a Moers zároveň jedním dechem dodává, že těsně pod omezovačem v 11 000 otáčkách, jsou emise výborné. Motor je podle něj v tomhle směru opravdu velmi efektivní.
Zákazníci čekající na model One jsou pravděpodobně opravdu trpěliví a průtahy ve vývoji berou s nadhledem – podle Moerse zákazníci po předchozích zkušenostech s hybridními supersporty hlavně chtějí, aby vůz bezchybně fungoval a Mercedes je v tomto směru rozhodně nechce zklamat.