Mercedes-AMG One nabral zpoždění. Důvody jsou směšné

Přehnané emisní normy jsou budoucností, které se nevyhne nikdo. Výjimkou nejsou ani raritní hypersporty s hybridním pohonem.
titulka-mercedes-amg-one-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Foto: Mercedes-Benz

Honba za nízkými emisemi se nevyhýbá nikomu, hybridní hypersport Mercedesu nabral při vývoji devítiměsíční zpoždění právě kvůli potřebě podřídit vůz novým normám. Vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru přeplňovaný dvěma turby odvozený od jednotky používané v monopostech F1 totiž měl během vývoje s emisemi trochu problém.

O všem se rozpovídal šéf divize AMG Tobias Moers v rozhovoru pro Top Gear. Největší problém podle něj byly volnoběžné otáčky. Zatímco při použití v F1 motor s volnoběhem na 5000 RPM není problém, civilní vůz přece jen musí kvůli emisím jít s volnoběhem podstatně níže.

Při 1 200 otáčkách už jsou limity splnitelné, ale je potřeba zajistit, aby takto nízké a pro původně závodní motor nepřirozené otáčky byly stabilní. Právě odladění volnoběhu AMG způsobilo mnoho vrásek na čele a stálo za výrazným prodloužením vývoje nového hypersportu. Nyní je naštěstí již vše vyřešeno a Moers zároveň jedním dechem dodává, že těsně pod omezovačem v 11 000 otáčkách, jsou emise výborné. Motor je podle něj v tomhle směru opravdu velmi efektivní.

Zákazníci čekající na model One jsou pravděpodobně opravdu trpěliví a průtahy ve vývoji berou s nadhledem – podle Moerse zákazníci po předchozích zkušenostech s hybridními supersporty hlavně chtějí, aby vůz bezchybně fungoval a Mercedes je v tomto směru rozhodně nechce zklamat.

24.10.2018 2:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: topgear.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist