McLaren 720S oficiálně odhalen: Jede přes 340 km/h!

Nový vrchol nabídky McLarenu pořádně prožene konkurenci, stojí 6,5 milionu

Jak je patrné z jeho názvu, má výkon 720 koní při 7500 ot./min. a maximální točivý moment 770 Nm je k dispozici při 5500 ot./min. Pohání ho nový čtyřlitrový osmiválec, přeplňovaný dvěma turby – jde o evoluci starší jednotky o objemu 3,8 litru, oproti které má 41 procent nových dílů. Můžete si povšimnout, že na bocích nového 720S chybí vstupní otvory pro čerstvý vzduch. McaLaren vyřešil přísun vzduchu k chladičům přes dveře s „dvojitou kůží“ – sací kanály najdete uvnitř.

Jízdní výkony jsou pochopitelně z říše snů, na 100 km/h zrychlí za 2,9 sekundy, dvounásobek má na tachometru už za 7,8 sekundy a na 300 km/h se rozjede už za 21,4 sekundy. Maximem je pak 341 km/h. Stejně pyšný je McLaren na brzdný účinek kompozitových kotoučů, z rychlosti 200 km/h se vůz dostane na nulu za 4,6 sekundy na pouhých 117 metrech. Základ konstrukce 720S tvoří nová karbonová vana Monocage II, doplněná díly z hliníkové slitiny. Zavěšení s dvojitými lichoběžníky na obou nápravách je doplněno nezávislými adaptivními tlumiči, systém Proactive Chassis Control II pak sbírá data přes senzory (kterých je o 12 více, než u předešlé verze) a měří kontaktní plochu každé pneumatiky s vozovkou. Informace jsou bleskurychle vyhodnoceny a předány tlumičům, které zajistí ideální chování. Řidič může vybírat ze tří jízdních režimů – Comfort, Sport a Track – nebo využít funkci Variable Drift Control, která mění intenzitu zásahů stabilizační elektroniky a umožní mu efektní jízdu bokem.

Uvnitř se můžeme těšit na tradiční dávku karbonu, Alcantary a dalších ušlechtilých materiálů. Nechybí typická obrazovka palubního systému, uložená na výšku, před řidičem se pak nachází otočný digitální přístrojový štít. Ve standardním režimu nabídne velký displej s tachometrem, otáčkoměrem, výstupem navigace a dalšími údaji, ve sklopené poloze pak ukazuje jen ty nejdůležitější informace, aby řidiče nerozptyloval. K prvním zákazníkům se McLaren 720S, představený na autosalonu v Ženevě, dostane již v květnu, cena je stanovena na 208 600 liber – tedy zhruba 6,5 milionu korun.

8.3.2017 10:07

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist