Kia Stinger GTS: Speciální edice dostala driftovací režim a samosvor i se čtyřkolkou

Kia Stinger si od své premiéry před necelými dvěma roky rychle získala přízeň fanoušků. Nyní se ukazuje ve speciální edici, která bude zajímat každého nadšeného řidiče.
stazeny-soubor-1-8-1100x618.jpgCelá galerie 6 Zdroj: Kia

Speciální edice 800 vozů Stinger GTS1 dokazuje um na silnicích prostřednictvím nově vyvinutého dynamického pohonu AWD2 (D-AWD), který doslova láká k vyjádření temperamentu za volantem. Stylistické prvky inspirované motorsportem zahrnují originální díly z karbonových vláken a nový atraktivní odstín, přitahující ještě více pozornosti. Po usednutí za volant Stingeru v limitované edici GTS bezpochyby zatouží všichni automobiloví nadšenci.

Stinger si během krátké doby na trhu vybudoval pozici solidního konkurenta v segmentu sportovních sedanů, kam dorazil s parametry schopnými zahanbit německé rivaly. Současně se mu podařilo předefinovat značku Kia a změnit způsob jejího vnímání ze strany spotřebitelů. Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann však i přes všechna pochvalná uznání a pocty, kterých se Stingeru dostalo, usiloval o něco dalšího. Výsledkem je nová podoba systému AWD modelu Stinger, opepřeného genetickou výbavou pohonu zadních kol. Systém s označením D-AWD byl odladěn tak, aby vyplnil mezeru mezi chováním Stingeru s pohonem AWD a Stingeru GT s pohonem zadních kol.

Systém D-AWD navíc používá mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy, navržený tak, aby zlepšil trakci a rovnoměrněji rozděloval výkon mezi zadní kola po zaznamenání prokluzu. Volič jízdních režimů (Drive Mode Select) znásobuje dynamiku s upřednostňováním kol zadní nápravy: v režimu Comfort se 60 procent výkonu posílá na zadní kola k posílení pocitu stability, v režimu Sport se 80 procent výkonu posílá na zadní kola v zájmu agilnější jízdy a v režimu Drift míří 100 procent výkonu na zadní kola a udržuje se zvolený převodový stupeň bez přeřazování nahoru.

GTS kromě prvků na pohled neviditelných dává jasně najevo, že není obyčejným modelem Stinger – chlubí se řadou vylepšení v exteriéru i interiéru, díky nimž vypadá připraven zdolat každý závodní okruh nebo řezat ostré zatáčky na silnicích. Z vylepšení exteriéru jmenujme exkluzivní prémiový lak „Federation“ v oranžovém odstínu, originální díly z karbonových vláken, ohraničující charakteristickou tygří masku, kryty vnějších zpětných zrcátek a boční průduchy, logo GTS na zádi a emblém Stinger nahrazující centrální logo Kia na víku kufru.

V kabině Stingeru GTS najdeme luxusnější materiály příslušející automobilu určenému všem nadšencům do řízení jako čalounění volantu a středového panelu materiálem Alcantara a čalounění stropu kabiny prémiovým materiálem Chamude, připomínajícím velur.

Stinger GTS tradičně přináší vysokou protihodnotu za investované peníze, například v podobě nejrůznějších technologií, komfortních prvků a systémů na podporu řízení5. Limitovaná edice fastbacku v provedení GTS nabídne např. tyto prvky: střešní okno, prémiový audiosystém Harman/Kardon6 o výkonu 720 W s technologiemi QuantumLogic7 a Clari-Fi8 pro vylepšení digitálního signálu nebo bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů.

23.4.2019 10:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Kia

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist