autoweb.cz > Kia > Kia Stinger > Kia Stinger GTS: Speciální edice dostala driftovací režim a samosvor i se čtyřkolkou
Kia Stinger GTS: Speciální edice dostala driftovací režim a samosvor i se čtyřkolkou
Speciální edice 800 vozů Stinger GTS1 dokazuje um na silnicích prostřednictvím nově vyvinutého dynamického pohonu AWD2 (D-AWD), který doslova láká k vyjádření temperamentu za volantem. Stylistické prvky inspirované motorsportem zahrnují originální díly z karbonových vláken a nový atraktivní odstín, přitahující ještě více pozornosti. Po usednutí za volant Stingeru v limitované edici GTS bezpochyby zatouží všichni automobiloví nadšenci.
Stinger si během krátké doby na trhu vybudoval pozici solidního konkurenta v segmentu sportovních sedanů, kam dorazil s parametry schopnými zahanbit německé rivaly. Současně se mu podařilo předefinovat značku Kia a změnit způsob jejího vnímání ze strany spotřebitelů. Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann však i přes všechna pochvalná uznání a pocty, kterých se Stingeru dostalo, usiloval o něco dalšího. Výsledkem je nová podoba systému AWD modelu Stinger, opepřeného genetickou výbavou pohonu zadních kol. Systém s označením D-AWD byl odladěn tak, aby vyplnil mezeru mezi chováním Stingeru s pohonem AWD a Stingeru GT s pohonem zadních kol.
Systém D-AWD navíc používá mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy, navržený tak, aby zlepšil trakci a rovnoměrněji rozděloval výkon mezi zadní kola po zaznamenání prokluzu. Volič jízdních režimů (Drive Mode Select) znásobuje dynamiku s upřednostňováním kol zadní nápravy: v režimu Comfort se 60 procent výkonu posílá na zadní kola k posílení pocitu stability, v režimu Sport se 80 procent výkonu posílá na zadní kola v zájmu agilnější jízdy a v režimu Drift míří 100 procent výkonu na zadní kola a udržuje se zvolený převodový stupeň bez přeřazování nahoru.
GTS kromě prvků na pohled neviditelných dává jasně najevo, že není obyčejným modelem Stinger – chlubí se řadou vylepšení v exteriéru i interiéru, díky nimž vypadá připraven zdolat každý závodní okruh nebo řezat ostré zatáčky na silnicích. Z vylepšení exteriéru jmenujme exkluzivní prémiový lak „Federation“ v oranžovém odstínu, originální díly z karbonových vláken, ohraničující charakteristickou tygří masku, kryty vnějších zpětných zrcátek a boční průduchy, logo GTS na zádi a emblém Stinger nahrazující centrální logo Kia na víku kufru.
V kabině Stingeru GTS najdeme luxusnější materiály příslušející automobilu určenému všem nadšencům do řízení jako čalounění volantu a středového panelu materiálem Alcantara a čalounění stropu kabiny prémiovým materiálem Chamude, připomínajícím velur.
Stinger GTS tradičně přináší vysokou protihodnotu za investované peníze, například v podobě nejrůznějších technologií, komfortních prvků a systémů na podporu řízení5. Limitovaná edice fastbacku v provedení GTS nabídne např. tyto prvky: střešní okno, prémiový audiosystém Harman/Kardon6 o výkonu 720 W s technologiemi QuantumLogic7 a Clari-Fi8 pro vylepšení digitálního signálu nebo bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů.