Kia Sorento 2.5 CRDi

13 fotografiíKia Sorento

Facelift se čeká teprve v létě, ale i původní model má co nabídnout. Tohle auto se Korejcům prostě povedlo.

Diskuze

11 komentářů

    dedis

    Autor článku je určite naslovovzatý odborník na offroad. Tipujem, že tretiak na gymnáziu. Tuhá zadná náprava je totiž základným konštrukčným prvkom "změkčilých SUV".

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Autor článku má sice raději sporťáky, než off-roady, ale taky si myslí, že v Sorentu není tuhá náprava použitá kvůli průchodnosti těžkým terénem, ale spíš kvůli příznivější ceně. Kdyby to byl opravdu pravověrný off-road, neměl by například samosvorný zadní diferenciál, ale samostatně zamykatelné diferenciály oba plus mezinápravový.

    Terénní schopnosti Sorenta jsou skutečně obdivuhodné, ale srovnávat je s nefalšovanými off-roady bych si netroufl. Zařadil bych ho na pomezí mezi SUV a off-road. A jsme u jádra věci: kolik lidí si ho koupí do terénu a kolik do města? Tipoval bych poměr 95 procent město a ještě bych byl optimista. Proto jsem ho posuzoval spíše měřítky SUV.

    A od střední školy už mi bohužel uplynula spousta vody….

    jirpil

    upravujete nejak ty fotky? treba pribarvovani oblohy, nebo neco podobneho… protoze se mi ty barvy nezdaji….

    martin

    také mi přijde… velmi často má nebe sice krásnou, ale dosti nepravděpodobnou barvu… jinak jsou fotky nadprůměrné (hodnoceno kvalitou ostatních českých www stránek).

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Fotografie pochopitelně procházejí určitými úpravami, protože jsme toho názoru, že by kromě vypovídací hodnoty měly mít také hodnotu estetickou – rádi bychom se tím odlišili od většiny ostatních českých motoristických webů. Takže ano, někdy obloha přibarvena je – někdy přímo při fotografování, někdy softwarově.

    martin

    a je nutně vyumělkování lepší než přirozená barva oblohy (viz umělá fialová u sorenta)…?! toť otázka, ale osobně bych raději ocenil přirozené barvy… Dá to sice větší práci, ale výsledek stojí za to.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Co je přirozené? V tomto přírodě byla obloha čistě světle šedivá, přezářená a na fotografování zcela nevhodná. Vzhledem k množství testů si bohužel nemůžeme dovolit čekat s focením na ideální počasí. Záměrně přehnané tónování fotografií u nás není a nebude pravidlem, ale čas od času se objeví – tak jako i na nejprestižnějších zahraničních webech…

    Klárka

    Sorrento je jako samo o sobě krásné auto, žádné auto neni dokonale takže ani sorrento není bez chyb ale jeho výkon v terénu je obdivuhodný, autor článku sorrento spíše skritizoval než pochválil sem se sorrentem velice spokojená nečekala jsem dokonale a nejkrásnější auto. Ale sorrento je i pro ženy je krásné, rychlé, bezpečné a nedám na něj dopustit!!

    Georg

    Projel jsem s ní cesty i necesty( 80.000km) je fakt dobrá, ale samozřejmě v terenu záleží na gumách. Jinak bezporuchové auto, narozdíl od drahých elektronikou prošpikovaných tzv. SUV. A k hlučnosti uvnitř, je tišší než manželky Ford Mondeo disel 2009. Takže všem co ho berou jako pomocníka a nic si nenamlouvají mnoho šťastných km.

    Adam

    KIA S z nafťákem, který je řetězový v rozvodech naprostá spokojenost. Trošku mě štvala větší spotřeba ve městě, ale komfort na delší trasy a průměr 6,2l mě uhoupal. Zatím bez poruch, výměna tlumičů a 1dnoho dílu výfuku. Poř. cena 180tis ve 120tis. km . Dobré SUV.

    Hony

    Tak jen pro info, píšu to v očích a se zkušenostmi průměrného uživatele. Nejdřív klady: podle mě jízdní vlastnosti jak ve městě, tak v terénu, má Sorento takové, že splňuje veškerý konfort a myslím si, že když někdo vyloženě neočekává, že auto vyšplhá na strom, tak spolehlivě zvládne i větší terén, jen co přepnete na uzávěrku diferenciálů. Co se týče líbivosti, tak se taky jen tak neokouká. Provedení interiéru je sice trochu staromódnějšího rázu, ale v podstatě je tam vše, co je potřeba, takže bez přeplácání. A konečně k motoru je třeba také poznamenat, že nemusíte řešit rozvody, protože Sorento má řetěz.
    Teď zápory: u aut, která jsou ojetá, řekněme přes 180000km je třeba trochu začít shánět opotřebované díly, alespoň vás neminou vstřiky, které nepatří k nejlevnějším a které je prostě nejlepší koupit nové k poměru cen repasů a autovrakovišť. Motor je sice výkonný, ale je to přece jen nějaké korejské ISUZU, takže když je někdo namlsaný z německých motorů, tak ho zklamání prostě nemine. A to nemluvím o tom, že by se s ním nic fatálního nemělo stát, protože u nás prostě tyhle motory nejsou k sehnání a repasy jsou opět dost drahé. Takže častěji hlídat hladinu oleje kam se jen tak mimochodem při výměně leje 8 litrů. Olej by se měl také častěji kontrolovat v zadním diferenciálu, ale dle mých zkušeností to stačí vždy při výměně oleje v motoru. Teď ke spotřebě, pokud nemáte automat, tak průměrná spotřeba je kolem 10 l/100km a více. Na dálnicích je spotřeba sice nižší, ale jelikož auto při 130 km/h točí asi 3000 ot., tak tam taky moc neušetříte. Ideální rychlost je tak 110-115 km/h na spotřebu, ale auto nemá počítač, takže se musí počítat a mě to prostě vždy vycházelo kolem 8l/100km, spíše více. Podle mě by pomohla šestistupňová převodovka, což už se asi vyřešilo u novějších modelů.
    Takže kdo si chce pořídit starší Sorento musí počítat s většími výdaji, pokud samozřejmě nebude mít štěstí a nekoupí vyloženě „voňavku“. Procentuálně vyjádřeno v poměru cen ojetého vozu, náhradních dílů, provozu, výkonu a využití dle spokojenosti dávám za mou osobu 65%.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist