Kdy koupit ojetý sporťák? Právě teď!

V době, kdy ze všech stran slýcháme, jak drtivé a intenzivní dopady má ekonomická krize, je těžko uvěřitelné, že i na tomto stavu lze najít něco pozitivního.

Možná to tak nevypadá, ale pro milovníky aut je v současnosti situace více než příznivá. Pojďme se nyní společně podívat na náš malý průřez trhem s ojetinami, které rozhodně do davu nezapadnou, přitom však stojí zlomek své původní ceny.

Již léta se traduje, že tato část ročního období je pro nákup vozu z hlediska jeho ceny tou nejvýhodnější. Pokud srovnáme ceny vozů v létě a na jaře, pak tomuto tvrzení musíme dát rozhodně za pravdu. Je však až neuvěřitelné, kam se propadly ceny exotických či prémiových vozů. Máme pro vás pár tipů na nákup desetiletí.

 

Maserati 3200 GT

Jedno z nejkrásnějších aut své doby ani po letech neztrácí nic ze svého kouzla. Z jeho tvarů na vás dýchá pověstný italský temperament, který je dopován osmiválcem Ferrari pod kapotou. Ten dává výkon necelých 370 koní, které se projevují takovým rykotem, že budete motor držet až do červeného pásma na každé delší rovince (do zatáček se tomuto autu moc nechce). S interiérem je to už trochu horší, nemluvě o příšerné, klasicky italské pozici za volantem. Je však stále potřeba počítat s tím, že se bavíme o Maserati, a tak provoz nebude zrovna lacinou záležitostí – a to nemáme na mysli zrovna spotřebu paliva. Při kvalitní péči se Vám však odmění nádhernými zážitky.

Našli jsme: Tmavě modrá metalíza, r.v. 99, najeto 66.640, manuál, béžová kůže, cena: 499.999,-

 

Porsche 911 (996)

První vodou chlazená 911 je rovněž příjemným překvapením. Dá se dnes sehnat za cenu dobře vybavené Octavie a za milion již máte opravdu luxusní kousek. Konkrétně zde pak záleží na preferencích, jelikož ne každému se líbí 996 před faceliftem, na druhou stranu právě u těchto aut jsou ceny naprosto nejníže. Stejně jako u Maserati i zde je třeba mít na paměti, že se jedná o Porsche, pojištění vozu stojí desítky tisíc ročně a pokud navštívíte autorizovaný servis, pak budete mít pocit, že za hodinovou sazbu platíte půlku automobilky. Dle různých statistik je však 911 996 jedním z nejspolehlivějších aut na trhu, nicméně i tak před nákupem důkladně prohlédněte především mastná místa na motoru – jakákoliv netěsnost může ve finále přijít velmi draho.

Našli jsme: Béžová metalíza, r.v. 99, najeto 126.000, manuál, černá kůže, cena: 549.900,-

 

Porsche Boxter

Menší bratříček modelu 911 dnes dokáže nabídnout ještě více muziky, za především daleko méně peněz. Nejprve si srovnejme fakta – základní motor 2,5 litru o výkonu přes 200 koní, uložení uprostřed = dokonale vyvážený vůz, podvozek, který by snesl i ve verzi S ještě notnou dávku výkonu navíc, perfektní jízdní vlastnosti. To vše a ještě více za cenu od neuvěřitelných 289 000 korun! Za cenu nové Fabie dostanete kousek z roku 2001, výkonnější modely Boxster S startují na 420 000 korunách. Ano, servis je skoro stejně nákladný jako u 911 (pokud se tedy bavíme o tom autorizovaném, ale v Česku je i pár šikovných odborníků, co tahle auta umí spravovat za zlomek ceny), ale koho to zajímá?

Našli jsme: Červená perleť, r.v. 00, najeto 79.000, manuál, černá kůže, cena: 349.000,-

 

Audi TT

Možná si říkáte, co tady dělá tohle auto. My však máme za to, že tento milník dějin automobilového designu by neměl být opomenut, zvláště pokud je k mání za stejnou cenu jako nový Chevrolet Spark. Kdo by neznal Audi TT? Sen všech žen a přibližně 4% mužů vyniká především svými tvary, kvalitním zpracováním a dokonalou image. Co na tom, že podvozek je z Golfu čtvrté generace a že první kusy měly problémy se stabilitou ve vysoké rychlosti, které byly následně vyřešeny přidáním malé neelegantní odtrhové hrany na víko třetích dveří. Co však musíme pochválit, je motor – 1.8 Turbo z VW produkce byl skvělým společníkem, ať už se objevil v jakémkoliv autě, Octavii RS nevyjímaje. Když člověk chtěl, uměl jet za 7,5, na druhou stranu přes 13 šel málokdy i při opravdu extrémním využití. Navíc v Audi TT se dodával v základu už s výkonem 180 koní, silnější verze jich pak měla 224 a rozhodně se vyplatí si připlatit.

Našli jsme: Modrá metalíza, r.v. 99, najeto 84.000, manuál, modrá kůže, cena: 185.000,-

 

Chevrolet Corvette

Záměrně zde neuvádíme konkrétní generaci, jelikož to můžeme vzít tak nějak komplexně – všechny Corvette jsou teď k mání za výjimečnou cenu. Posuďte sami. Pravý americký muscle car, co má zvučné jméno a především téměř šestilitrový osmiválec (C5 5.7 vs. C6 6.0), lze v generaci C5 pořídit už za nějakých 395 tisíc českých korun. Nádherná cena za nádherný vůz. Předsudky v podobě jízdních vlastností nechte plavat, u C5 vás vzhledem k její ceně nemusí zajímat a u C6 budete velmi mile překvapeni, jak schopným vozem je. Dokonce, co se spolehlivosti týče, tak nemusíte mít velké obavy – Corvette je vcelku spolehlivým vozem, motor přežije i tu chvíli, kdy se zbytky šasi budou rozkládat dva metry pod zemí. Navíc spotřební materiál jako brzdy a spojku lze zakoupit přímo z Ameriky za příznivé ceny.

Našli jsme: C6 Targa, černá perleť, r.v. 07, najeto 48.000, automat, černá kůže, cena: 799.000,-

 

BMW M3 (E46)

Vůz, jehož motor byl nesčetněkrát oceněn titulem Motor roku. Vůz, o němž se traduje, že v dobách své největší slávy patřil mezi pět nejlepších aut planety. Pro vás z toho plyne jedna skvělá zpráva, a to, že může být váš již za 349.000,-. No, konkrétně takový kousek nelze označit cejchem „voňavka“, na druhou stranu leckomu udělá i pouhopouhé vlastnictví takového auta radost. Ceny se dnes pochybují od výše zmíněné hranice po cca milion za vyšperkovaný kus, speciální verze M3 CSL pak mohou tuto hranici pokořit. BMW M3 má vše, co má správné auto mít – náhon na zadní kola, komunikativní řízení, skvěle vyvážený podvozek a nad tím vším drží stráž perfektní brzdy. Utopie, jak by se mohlo zdát, se naštěstí pro nás nadšence stala realitou. M3 však není pro každého, což potvrzují nejen fotky zbořených kusů kolující po internetu, ale také názory lidí, jež tomuto vozu nepropadli. My však ano!

Našli jsme: Červená, r.v. 01, najeto 107.000, manuál, kombinace černá kůže/látka, cena: 450.000,-

 

Mazda MX-5

Takový David mezi ostatními vozy v našem výběru, nenechte se však zmást. Mazda MX-5 je sice malá, na druhou stranu, co je malé, to je hezké, v tomto případě navíc ještě zábavné. A zábava, o tu tady jde především. Stará se o ni nízká hmotnost, poháněná zadní náprava a perfektní řízení i vyvážení. Že nám tam chybí výkon? Ano, to máte pravdu, nicméně konkrétně u MX-5 je křivka zábavnosti postavena mimo tuto fyzikální veličinu a i se základním motorem 1,6 l si užijete tak, že pokaždé budete vysedat s úsměvem od ucha k uchu. Sice seženete spoustu neoriginálních tuningových dílů, pomocí kterých z motoru 1,9 l a jeho 140 koní dostanete dvoujnásobek, ale je to zbytečné.

Našli jsme: Stříbrná metalíza, r.v. 01, najeto 87.000, černá kůže, cena: 145.300,-

 

Nissan 350Z

O 350Z toho bylo napsáno již mnoho, pojďme si to však shrnout. Vychování dřevorubce, tendence mávat zadkem na požádání, ve vysokých otáčkách pružný, ale také užraný šestiválec o objemu 3,5 litru, jedno z aut s nejlepším poměrem cena/zábava. Co říct více? Snad jen to, že se dají koupit už od tři sta tisíc, nutností u tohoto vozu je však manuál a evropská verze, které jsou dražší. Kdo však chce Nissan 350Z jen jako „pozérkáru“, ten klidně může zvolit i verzi dovezenou zpoza velké louže a s automatem.

Našli jsme: Černá perleť, r.v.03, najeto 73.000, oranžová kůže, cena: 399.000,-

 

Pomalu se blížíme ke konci a stále přemýšlíme, na jaké auto jsem ještě zapomněli. Když se tak díváme a projíždíme nabídky autobazarů, říkáme si, že sem musíme ještě vecpat Hondu S2000. Neměli bychom také zapomenout na Golf GTI nebo Vectru OPC. A za jakou cenu se to prodávají všechny šestiválcové E46? Takto bychom však mohli pokračovat donekonečna, avšak s přínosnou hodnotou blízkou nule. Smyslem tohoto článku nebylo vybrat ta nejlepší auta za nejlepší ceny, nýbrž ukázat vám, že díky nízko posazeným cenám jsou možnosti opravdu široké. Takže manželku s dětmi pošlete na celodenní výlet, uvařte si kafe, sedněte si k počítači a vyberte si ten nejlepší vánoční dárek!

autoweb.cz

16.12.2009 7:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist