Herbich: Kupujete auto? Zapomeňte na motor a spotřebu, důležité je, jak vypadá

Výběr auta je prazvláštní mechanismus. Můžete si nastudovat technické informace, zkusit jízdní vlastnosti, ale nejdůležitější je stejně design. Nevěříte?

Minimálně dvakrát do roka si řeknu, že už lidem nebudu radit s výběrem auta. Z pozice redaktora motoristického webu je to možná zvláštní přístup, vždyť je to moje práce, ale jak pravil moudrý pan Karfík, „Je to marný, je to marný, je to marný.“ Člověk za vámi přijde s dotazem, co si myslíte o tomto konkrétním autě. Vy mu vyjmenujete klady a zápory a většinou auto nedoporučíte, protože v každé kategorii je vždy jeden model, který značně převyšuje všechny ostatní. Jednoduché, že? Onen člověk pak udělá „Hm…“ a stejně si koupí pekáč, který jste se mu snažili rozmluvit. Vážně to tak funguje, lidé nechtějí radu, ale jen potvrzení svého výběru. Teď se nebavíme o auto-nadšencích, kteří si kupují ojeté osmiválcové Lexusy LS400 nebo hranaté Fiaty Panda, ale o normálních běžných normolidech, kteří potřebují vozidlo pro rodinu, na dojíždění do práce či jen tak pod zadek. Prostě si koupí to, co chtějí, a pak vám takové auto přijedou vítězoslavně ukázat, aby bylo jasné, že zvolili dobře. A vaše snaha poradit, čas strávený hledáním relevantních informací  – to vše bylo zbytečné.

Jistě, pokud se bavíme o novějších autech, je stále těžší narazit na skutečně výjimečný křáp. Pryč jsou doby, kdy měla každá značka svůj velmi specifický soubor vlastností, hledat dnes rozdíly je stále těžší a těžší. Všechna auta „žerou“ podobně, jezdí podobně, moc se neliší spolehlivostí i servisními náklady… Takže může být vlastně skoro jedno, čím jezdíte. Je osvěžující, když se čas od času objeví hrůzostrašný krám, který vám svou čirou špatností a zlomyslností zpestří den. Například jistá krabička do města, která na přejetí sebemenší nerovnosti reagovala odskočením náprav v horizontu pěti až dvaceti sekund. Nebo jisté vozítko ze země Galského kohouta, které se při cestě z Ostravy do Prahy rozhodne v Brně zachovat jako skutečný Francouz – nejprve začne stávkovat a poté to vzdá.

Dnes už není problém koupit dobré nové auto, takže začínají být podstatné jiné faktory, z nichž je nejdůležitější design. Ten rozhoduje, zda se o něco vůbec začnete zajímat, nebo si to potenciálně koupíte. A také, jaký budete mít ke svému autu vztah. Nechcete přeci jezdit v něčem, co se vám nelíbí, že? Na své auto se musíte dívat s pýchou a radostí. Uvedu to na příkladu, za který možná dostanu nějakou anticenu genderové korektnosti, ale risknu to. Představte si, že se každý den ráno probouzíte vedle své manželky, kterou jste si sami vybrali. Je mimořádně ohavná, takže si pokaždé řeknete: „Brr, fujtajbl! Ale dobře vaří, stará se o děti, poklidí, slípkám dá…“ To přeci nejde, takhle to nefunguje. A stejné je to podle mě s auty.

23.1.2017 10:08| autor: Richard Herbich

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist