Hennessey Venom F5 (2016): americké „tornádo“ chce zostudit zbytek světa rychlostí 466 km/h

Bude mít až 1400 koní, jméno po jedné z nejničivějších přírodních sil a s razancí sobě vlastní chce zatočit s konkurencí od Bugatti i Koenigseggu.

Koenigsegg One:1 chce výkonem 1340 koní pokořit rychlost 440 km/h, pokud ale bylo cílem švédské značky získat titul nejrychlejšího produkčního automobilu na světě, dost možná ji tyto parametry z říše snů nebudou stačit. Do hry o rekord se vrací jeho aktuální držitel, americká společnost Hennessey.

Její Venom GT, jinak též masivně přestavěný Lotusu Exige se sedmilitrovým osmiválcem o výkonu 1244 koní, byl schopen na ranveji Kennedyho vesmírného střediska dosáhnout až 435,31 km/h, ani tohle však texaské firmě nestačí.

„Myslím, že něco kolem 290 mil v hodině (přes 466 km/h – pozn. red.) je možné dosáhnout,“ řekl v rozhovoru s britským magazínem Top Gear majitel a šéf John Hennessey.

Nástupcem Venomu GT se má stát Venom F5, který není hotový, z prvních oficiálních ilustrací je však patrné, že se jeho design od předchůdce i původního Lotusu mírně odkloní. Pokud se ptáte, proč právě „F5“, vysvětlení je poměrně prozaické. Vůz dostal jméno podle druhého nejničivějšího stupně tornáda Fujitovy stupnice, při kterém se rychlost větru pohybuje od 418 do 511 km/h.

Aby v Hennessey mohli na něco takového pomýšlet, potřebují opět o něco výkonnější a ideálně také lehčí stroj. Konkrétní čísla známá nejsou, nejvyšší šéf nicméně připustil navýšení výkonu sedmilitrové V8 někam k 1400 koním. Hmotnost modelu by neměla být zásadně vyšší než v případě typu GT s váhou 1244 kg už proto, že bude opět vyroběn převážně z karbonového kompozitu a to by znamenalo přes 1100 koňských sil na tunu.

Dosažení rychlosti 466 km/h je podmíněno rovněž aerodynamikou, která není v případě Venomu GT kvůli spoilerům a přítlaku nějak zvlášť valná – Hennessey uvádí koeficient odporu vzduchu 0,44, přepracování designu by však mělo vést ke snížení na hodnotu 0,4.

Novinkou ve voze bude kromě jiného také nová sekvenční převodovka s pádlovým řazení nahrazující původní šestistupňový manuál. Ve hře byl rovněž dvouspojkový automat, ten byl ale zavržen kvůli nežádoucímu navýšení váhy a diskutabilní životnosti.

Hennessey Venom F5 bude představen už v příštím roce, zatímco dodávky prvních aut se rozjedou během roku 2016. Cena prozatím známá není, už nyní je ale zřejmé, že překoná částku 1,2 milionu dolarů (bez daně) potřebnou k nákupu verze GT. Nepochybujeme, že zájemců s adekvátním rozpočtem na nákup firma najde, možná by si ale měli pospíšit, Hennessey neplánuje vyrobit více než třicetikusovou sérii.

zdroj: Top Gear

4.8.2014 5:32| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist