Jak se testují hypersporty? Koenigsegg na to jde hodně brutálně

Všechna auta, která chtějí jezdit na silnicích, musí projít náročnými bezpečnostními testy. A to nejen těmi oficiálními, které má na starosti třeba Euro NCAP, ale i těmi, které dělá sama automobilka. A takové zkoušky bezpečnosti a odolnosti jsou u Koenigseggu zatraceně zajímavou podívanou.
koenigsegg-crash-test-1100x618.jpg Zdroj: YouTube/Koenigsegg

Krom toho ale také zatraceně drahou podívanou. Problém totiž je, že během takových testů každá automobilka rozbije a často nenávratně zničí až 16 aut, protože s nimi absolvuje až 16 testů. A to sice není problém u standardních značek. Když ale máte malosériovou automobilku, která ročně nevyrobí o moc více kusů než právě těch 16, může to být celkem problém.

A právě takovou malosériovou značkou je i Koenigsegg, který se rozhodl na všechny ty náročné testy jít po svém a nutno říct, že o něco efektivněji než jiní. Vše vám v krátkém videu níže vysvětlí samotný Christian von Koenigsegg, který prozradí, že značka má k dispozici jen pár testovacích aut, která se neustále opravují. Navíc je každý test nejdřív podrobně simulován v počítači a až poté je k němu připuštěn reálný hypersport. Jde o takovou sázku na jistotu, protože Koenigsegg opravdu nemá moc prostoru pro nějaké chyby.

Na videu se vám ukáže model Regera, tak, jak ho rozhodně neznáte. Přemýšleli jste třeba nad tím, jak asi takové super auto přejíždí zpomalovací práh? Běžný smrtelník před ním nejprve zastaví, aby ho opatrně a rychlostí maximálně chůze překonal. Ovšem v rámci testů se s autem přes takový přejezd doslova létá. A je to hodně zvláštní podívaná. V rámci testů je ale také vidět, jak dobře auto funguje, ačkoliv je vyrobeno především z CRFP plastů. Mimochodem, záběr, kdy do karbonové podlahy auta jeden z testujících doslova mlátí obrovským kladivem, je opravdu zvláštní. A ještě zvláštnější je to, že karbonu ty rány ustál bez jediné prasklinky.

Celé video, ve kterém Koenigsegg poodhaluje principy testování svých model, je nesmírně zajímavé. Vřele doporučujeme se pohodlně usadit a těch necelých šest minut si užít. V situacích, jaké jsou v něm zachycené, už nikdy asi Koenigsegg neuvidíte.

2.5.2019 9:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Koenigsegg

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist