Ford si nechal patentovat skutečně zvláštní volič převodovky na volantu

Ford si nechal patentovat volič automatické převodovky, který má s konvenčním řešením společného jen velmi málo. Mělo by to vyřešit zařazení chybné rychlosti.
ford-si-nechal-patentovat-skutecne-zvlastni-volic-prevodovky-na-volantu-1100x618.jpg

V případě voliče automatické převodovky už automobilky evolucí dospěly k řešení, které už v zásadě nejde vylepšit – jde o jednoduchou páku na středovém tunelu, kde si pohybem zvolíte požadovaný režim. Třeba u Mercedesu se stejné uspořádání přesunulo na pozici levé páčky pod volantem, ale i tady je logika řazení stejná.

Ford si ovšem nechal patentovat systém, který se vydává úplně jinou cestou. Na první pohled vypadá bláznivě a zbytečně komplikovaně, z nákresu to jistě zvládnete posoudit sami. Vlevo nad multifunkčními tlačítky se nachází režimy N, P a R, vpravo pak režim D. A ve spodní části najdete manuální volbu rychlostních stupňů. Celé je to ale ještě trochu více zamotané, protože tlačítkem vlevo „rotujete“ mezi režimy N-P-R stále dokola.

Není příliš pravděpodobné, že se takové řešení někdy objeví u sériového auta. Ford se nejspíš jen snažil vymyslet systém, který by eliminoval špatné zařazení jako tomu v případě voličů u koncernu FCA. Tehdy musel koncern svolat do servisu 1,1 milionu aut.

12.5.2017 2:37| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist