autoweb.cz > Ford > Ford si nechal patentovat skutečně zvláštní volič převodovky na volantu
Ford si nechal patentovat skutečně zvláštní volič převodovky na volantu
V případě voliče automatické převodovky už automobilky evolucí dospěly k řešení, které už v zásadě nejde vylepšit – jde o jednoduchou páku na středovém tunelu, kde si pohybem zvolíte požadovaný režim. Třeba u Mercedesu se stejné uspořádání přesunulo na pozici levé páčky pod volantem, ale i tady je logika řazení stejná.
Ford si ovšem nechal patentovat systém, který se vydává úplně jinou cestou. Na první pohled vypadá bláznivě a zbytečně komplikovaně, z nákresu to jistě zvládnete posoudit sami. Vlevo nad multifunkčními tlačítky se nachází režimy N, P a R, vpravo pak režim D. A ve spodní části najdete manuální volbu rychlostních stupňů. Celé je to ale ještě trochu více zamotané, protože tlačítkem vlevo „rotujete“ mezi režimy N-P-R stále dokola.
Není příliš pravděpodobné, že se takové řešení někdy objeví u sériového auta. Ford se nejspíš jen snažil vymyslet systém, který by eliminoval špatné zařazení jako tomu v případě voličů u koncernu FCA. Tehdy musel koncern svolat do servisu 1,1 milionu aut.