Dlouhodobý test: Mazda 6 vs Volkswagen Passat CC

15 fotografiíMazda 6

Už jsme mnohokrát dokázali, že je Mazda 6 schopná obstát jako rodinné auto se sportovními ambicemi, když si to žádáte. Ale jak obstojí v očích manažera?

Diskuze

15 komentářů

    Franta

    Je dobře, že jste nechaly promluvit i někoho kdo auto využívá denně a není vyloženě závodní typ.Prostě pohled skutečného uživatele.Jinak já bych bral Mazdu a také po ní pokukuji 🙂

    Jonatán

    Měřím 194cm a do CC jsem se zaboha nemohl vejít a když jsem se vešel tak jsem seděl metr od volantu jak nějaký připitomělý rapper. Navíc sedačky buchty jak od babičky.

    Jirka

    Skoro 2 metry, poloha sedačky a volantu atd… Honza Koubek si teď říká Peter? 😛

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    To ještě nevíte, že si jsou oba podobní. 🙂

    Michal

    Zajímavý test. Je dobře, že se na auta podíval svýma očima i někdo jiný než petrolhead, který by bral Mazdu, CC jistě působí reprezentativněji než odcházející generace Mazdy, nicméně ta nová se na CC podle mého dotahuje. Spíš jde o vnímání značky a designu, kdy Passat má punc skoro prémiového produktu, to Mazdě chybí, vlastně se ani tak neprofiluje, i když si myslím, že pokud bychom porovnávali CC s novou Mazdou 6, měl by to Volkswagen o fous těžší. Závěrem bych chtěl dodat, že jako služebák Passat CC klidně, ale v garáži by mi stejně stála Mazda.

    MartinK

    Musím se s chutí zasmát, tomu jak píšete že Passat ve spojení s postavením 🙂 Pravděpodobně v Čechách je Passat známkou prestiže ? Hm… Je to asi podobné jako s jeansy Levis. U nás jsou brány jako něco extra, přitom se jedná o spotřební mainstream značku. Stejně jako dasauto. Kvalitní, průměrné, ale spotřební v žádném případě ne reprezentativní značka. Ještě by se to dalo přirovnat k Mc Donald\’s. Ale holt v Čechách 🙂 …..

    josef K.

    Mazda jen jeden z mnoha asijských pokusů jak vyrobit auto. To je patrné i na poslední verzi mazdy 6.
    Jak koneckonců zjistila i tato redakce při porovnání na NS, nestačí mazda 6 ani na Octavii tdi. A to je auto o několik levelů pod passatem. Takže jedinou otázkou je, kolik nasypalo zastoupení mazdy do redakce, aby nás redakce stále a vytrvale zásobovala požadovanými superlativy.

    Tom

    Můžete mě tady prosím někdo vysvětlit co myslí Hugo pod pojmem rodinné auto se sportovními ambicemi ?
    Jsem totiž asi hloupý ,ale ještě jsem za celou dobu nepochopil to, co nám páni novináři nejen na těchto stránkách předhazují. Zatím jsem totiž ještě nenarazil na auto, které umí pohodlně odvézt rodinu na dovolenou a zároveň být dostatečně sportovní. Buď auto umí být sportovní(to ten pojem vlastně znamená ?) nebo rodinné,ale nikdy ne obojí. Vše ostatní je kompromis, který neumí prostě ani jedno.
    U mě je sportovní auto takové, které má citlivé řízení, kde cítím co se s autem děje. Pevný podvozek, který řidiče podrží v zatáčkách a cítím v zadku jeho chování. Zadní náhon a benzínový motor s gradací výkonu směrem do horních otáček a zároveň s podmanivým zvukem. Ať se na mě ostatní na tomto fóru nezlobí ,ale vše ostatní je podivná směsice, která nakonec neumí pořádně nic. To platí zejména o sedanech s dieselovými motory.
    Uznávám, že sportovní auto si nikdy nevezmu na dálkovou cestu Evropou a naopak si nikdy nevezmu rodinné auto na okruh. Podotýkám, že na okruh si beru 911 (a nedoporučuji ji nikomu pro dálkové jízdy Evropou) a naopak na dálkové jízdy mě vyhovuje Audi A6 s benzínovým šestiválcem (
    na okruhu ji raději nezkouším, protože by to nedopadlo dobře).
    Budu rád, když mě někdo z redaktorů přesvědčí o opaku. Je to tedy páni redaktoři pro Vás výzva.
    Přijmete ji ?
    Jinak se velice vážím hlavně za jeho názory Dalibora. Myslím, že je to jeden z mála redaktorů, kteří to s auty myslí vážně a rozumí jim.

    Halfman

    Přesně tak, nevím jak Peter vypadá, jak chce sedět v autě, ale já mám 183, rel. dlouhé nohy a v CC mám zaseknuté kolena v palubce (tam jak je ten geniální čtvrtoblouček) a abych seděl s nohama pohodlně, tak bych musel být snad na zadním sedadle. Mazdu jsem zkoušel teď tu novou 6 – no ultranebe (M6) a ultradudy (CC).
    Zkrátka pro mě, co chci sedět rel. vzpřímeně, mít volant na zápěstí a lehce pokrčená kolena tak bohužel (přïtom VW exterier mi vyhovuje) Passat a jeho klon stran interieru (nebo obráceně?) absolutně není.

    Halfman

    Přesně tak, nevím jak Peter vypadá, jak chce sedět v autě, ale já mám 183, rel. dlouhé nohy a v CC mám zaseknuté kolena v palubce (tam jak je ten geniální čtvrtoblouček) a abych seděl s nohama pohodlně, tak bych musel být snad na zadním sedadle. Mazdu jsem zkoušel teď tu novou 6 – no ultranebe (M6) a ultradudy (CC).
    Zkrátka pro mě, co chci sedět rel. vzpřímeně, mít volant na zápěstí a lehce pokrčená kolena tak bohužel (přïtom VW exterier mi vyhovuje) Passat a jeho klon stran interieru (nebo obráceně?) absolutně není.

    Halfman

    Určitě nejste hloupý, nebojte, jenom nemáte cit pro tu Hugovu větu. Nic si z toho nedělejte, nejste určtě sám. Stejně tak není sám ani Hugo. Pokud máte Vámi uvedené portofolio aut, tak buďte rád jak to je a neřešte kompromisi.

    Michal

    Váš příspěvek opět MIMO, když je Mazda tak špatná, můžete mi vysvětlit, proč je (nebo co vím tak aspoň do nedávné doby byla), Mazda nejprodávanějším zahraničním autem v Německu? Nechtěl byste nás oblažit jakým \“skvělým,\“ \“nadpozemským\“ vozem to jezdíte, když je Mazda takový shit?

    pb

    srovnávání mazdy 6 a oktavie je zcela mimo mísu, jednak jde o jinou třídu, a jednak ( mám oba vozy) je mazda 6 nesrovnatelně lepší ve všech odledech – stran jízdních vlastností řazení řízení, sofistikovaná stavba karoserie , podvozku, kultivovanost motorů atd. je velmi daleko vzdálená od koncernového navíc značně předraženého hybridu jmenem oktavia

    MP

    Opravdu nejvíce mne pobavila ta poslední věta článku, a sice, že obchodního partnera by pan Peter v Mazdě neodvezl, ale v Passatu ano. No nevím, jelikož Passaty kupují skoro všichni takoví manažeři a firmičky, připadal bych si v něm jako stádní partner bez vlastní invence, který neumí vybočit z řady. A naopak být jeho obchodním partnerem, tak bych si sice řekl OK, lepší passat než brouk, nebo KIA, ale že by mne Volkswagenem někdo oslnil, to ani náhodou. Vždyť na rozdíl od Mazdy ani nedokázali vyhrát pořádný automobilový závod a nějaká image existuje tak možná v hlavách určitých podnikatelů. Nicméně klobouk dolů, na Volkswagen je přeci jen Passat docela slušné auto, to zase ano. Ale působí tak strašně obyčejně…

    Kubik

    Mazdu 6 vlastnim. Oproti Passatu je neskutecne jista v zatackach, ridi se jak nic a razeni je velice presne. Nevyhodou oproti Passatu je opravdu tvrdy podvozek. Je to dan za radost. Dost vysoka dan. Dal bych ji vytknul absenci USB. Jednoducha (rekneme zastarala) grafika displaye mi nevadi. Ktere auto vypada luxusneji bych se hadal. Mne Passat pripada zase nudny se zbytecne blistivym predkem. Pro VW jsem se znovu take nerozhodl pro velky pocet drobnych zavad (okynka, spinace, zamky, alternator, ABS cidla, …). Ale rozhodne mam Passat moc rad. Treba si ho priste poridim, az me bude z Mazdy bolet zadek :o)

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist