Co týden dal: premiéra roku

Uznáváme, všude je jí plno. Ale fakt, že v tomto týdnu byla motoristickými médii (včetně autowebu) poprvé testována nová Škoda Fabia, prostě ignorovat nelze. Vesmír českého motoristy holt rotuje kolem Mladé Boleslavi.

Pondělí
Víte, které osobní auto si v roce 2006 koupilo nejvíc Evropanů? No, pokud čtete autoweb pravidelně, víte to. Ale třeba jste v pondělí byli na služební cestě na Antartidě nebo v Havřicích nebo na nějakém podobně necivilizovaném místě a rádi byste to věděli. Budete se divit.

Společnost Kapsch od začátku roku vybrala na mýtném půvabnou sumičku. Podle odborníků to ale nebude takové terno, jak se zpočátku čekalo.

To nové Mini má všechny předpoklady stát se podobným trhákem jako předchozí generace. Víme to, protože jsme ho měli v testu.

Úterý
Nemělo smysl o něco se pokoušet. Můžete vytunit Lamborghini, můžete dokonce vyrobit pojízdné auto do zásuvky – ale v den, kdy vychází první test nové Škody Fabia, zůstanete pro kohokoliv v České Republice neviditelní.

Škoda Fabia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda fabia II 2 fotogalerie

Neviditelnost by v úterý jistě přišla vhod Jeepu. V britsko-americké statistice spolehlivosti skončil legendární výrobce off-roadů na posledním místě ze všech hodnocených značek.

Středa
Evropský komisař jménem Dimas se vytasil s plánem nařídit automobilkám srazit do roku 2012 průměrné emise CO2 u nových aut na 120 g/km. To je stejné, jako by vám někdo přikázal zhubnout do neděle osmnáct kilo s tím, že když to nedokážete, seberou vám půlku výplaty. Marek Knotek byl Dimasovým návrhem směrnice tak šokován, že zapomněl být protivný.

Opel zaznamenává úspěch za úspěchem. Zatímco bestseller jménem Astra jsme už probírali, na další produkty russelsheimské automobilky se tvoří pořadníky.

Říct o nejdůležitější události dne, že hýbala celou Českou Republikou, by bylo nemístné. Ona ji totiž ve skutečnosti zastavila.

Čtvrtek

Renault podniká opatření nutná k tomu, aby si jeho auta lépe držela hodnotu. Zatím můžete být klidní – Clio z druhé ruky patří k nejdostupnějším autům v bazarech.

Na některé aktivity jsou ovšem vhodnější jiná auta, cena necena. Chcete vědět, v čem je Volvo V70 nejlepší na světě?

A zdá se vám fakt, že Jaguar loni prodělal patnáct miliard korun, děsivý? Nám taky, jenže ve srovnání s mateřským Fordem jsou to příštipkáři. Modrý ovál dokázal přijít o skoro stejnou sumu v dolarech.

Doufáme, že vašemu podnikání se daří lépe. Pokud ano, můžete si nyní zakoupit dosti zvláštní užitkový automobil. Moc toho neodveze, ale DPH je DPH. Chápeme.

Možná se dožijeme i „enjedničkových“ závodních aut. Třeba takový Peugeot 908 V12 HDI FAP s přepážkou, to by bylo panečku služební vozítko. Základní předpoklad pořádného firemního vozu, tedy turbodieselový motor, už má.

Pátek

Co je výnosnější? Vyrábět spoustu levných aut, jaká si může koupit (skoro) každý, nebo se na každém prodaném kusu pořádně napakovat? Tatotato zpráva myslím dávají dost jasnou odpověď.

Pro to, abyste se měli dobře, ale není důležité, jestli vaše firma vydělává. Stačí pracovat u Fordu.

Snad nepůjdou v Americe na vyjednávání s odbory stejnou cestou jako před časem u VW. Sotva se Peteru Hartzovi podařilo motivovat odborového bosse, aby sekal dobrotu, už ho vláčejí po soudech. Kde je nějaká spravedlnost?

Nikde. Protože kdyby něco takového existovalo, musel by k nám Renault dovážet aspoň některé ze svých úžasných speciálních sérií. Jenže my se dočkáme tak nanejvýš rumunské dodávky.

Jirka Červenka

26.1.2007 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist