Volvo C30 – známe české ceny

Nejmenší Volvo bylo dnes oficiálně představeno českému trhu. Zjistili jsme několik informací, které by potenciální zájemce mohly zajímat. Plus jednu opravdu nečekanou "pecku".

O autě samotném se tu rozepisovat příliš nebudu, protože si o něm můžete přečíst jinde. Zopakuju jen, že bude k dostání s pěti benzínovými a třemi dieselovými motory, přičemž vrcholné verze D5 a T5 budou mít 180 koní/350 Nm, resp. 220 koní/320 Nm.

Očekává se ovšem, že mezi nejprodávanější budou patřit spíše slabší benzínové a dieselové motory. Upřímně řečeno, v tomto případě bych byl bookmakerem jen velmi nerad, bude totiž velmi záležet, jak český trh nové Volvo C30 přijme. Má totiž dvě rozdílné cílové skupiny.

Primární cílovkou jsou mladí a úspěšní lidé, nebo bezdětné páry, kteří chtějí prémiový a stylový hatchback. U těch se dá předpokládat, že klidně sáhnou i po exkluzivních silných verzích. Druhou cílovou skupinou jsou páry středního věku, žijící již bez dětí, případně věrní zákazníci Volva, kteří si C30 pořídí jako druhé, či dokonce třetí auto do rodiny. V tom případě už vypadá volba slabších motorů výrazně pravděpodobněji.

Zřejmě ale existuje ještě třetí cílová skupina, kterou se můj mozek zdráhá pojmenovat. Jsou to lidé, kteří si koupí Volvo C30 v provedení N1.

Ano, čtete správně a protože do prvního dubna je daleko, o žert opravdu nejde. „Podnikatelskou nákladní“ verzi C30 jsem dnes viděl na vlastní oči. Mezi zavazadlovým prostorem o objemu 233 litrů a zadními dvěma oddělenými sedadly je pevná přepážka a zhruba pětina zadních bočních oken je kryta neprůhlednou černou fólií. Ano, vypadá to hrozně. A mám pocit, že si to myslí i zástupci značky, jenže je zkrátka fakt, že tahle verze jim bezesporu pomůže prodat pěkných pár kousků.

Jinak je ale C30 skvostně vyhlížející hatchback. A pokud nelžou zprávy zahraničních kolegů, kteří už pilně testují (a já věřím, že nelžou), bude to i jedno z nejzábavnějších aut téhle značky. Což znamená, že se na test opravdu těším… Interiér s typickou „plovoucí“ konzolou jde k mladě a dynamicky vyhlížející C30 snad ještě lépe, než k větší čtyřicítce a padesátce a barevně odlišené oplastování blatníků a prahů také nevypadá špatně. Především ale auto působí jako kus velmi povedeného a exkluzivního designu. Čemuž odpovídá i jeho cena.

Nejlevnější Volvo C30 s benzínovým motorem 1.6 a základní výbavou pojmenovanou prostě „Volvo“ (mimochodem, latinsky to znamená „valit se“, „pohybovat se“, „otáčet se“) vás přijde na 489 000 Kč. Za další stupně výbavy si připlatíte 34 (Kinetic), 89 (Momentum), a 167 tisíc (Summum).

Nejsilnější benzínová T5 je od výbavy Kinetic za 799 tisíc (Summum za 903 tisíc Kč) a nejdražším autem řady je dieselová D5 za 778945 tisíc Kč. K tomu si ovšem můžete ještě připočíst další příplatky (třeba 29 tisíc za střešní okno). Není to nijak levné, ale berte to tak, že za dobrý design se platí a aspoň s tím nebude jezdit každý moula.

Vyjma těch en jedniček, pochopitelně.

Honza Koubek

25.1.2007 2:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist