BMW oslavuje dvanáctiválce

31 fotografiíBMW

Mnichovští oslavují své dvanáctiválce. Nebude to jejich labutí píseň, když je výkonem hravě zdolá osmiválec s dvojicí turbodmychadel?

Diskuze

7 komentářů

    Franta Sedlák

    jj to je pravda první 750ka měla 300 koní…jen, vzpomínám na ni s nostalgií, tehdá jsem s ní najel v pdniku přes 120tkm, jenže v tom nebylo kouzlo toho motoru – neměl sportovní charakter, byl to tahoun – fungoval totiž jako elektromotor a táhl z nuly na sto stejně jako ze 100 na 200 a když se ve 200 přidalo, táhlo to do 270km/h pořád stejně. byla to šílenost na tu dobu, pozitivum je ale to, že dodnes ty motory jedou stačí měnit olej. a spotřeba ? skutečná 12-25l/100km/h. dnešní V8 biturba nežerou ani o trochu míň spíš mnohem víc (reálná spotřeba dnešní 400koňové 750ky je někde mezi 14-35l/100km) a spolehlivost? už ted se ukazuje, že se motory přehřívají, přepaluje se olej atd…V12 byla nesmrtelná klasika. Mimochodem nevím jak vy, ale já vzpomínám na dobu kdy 300k motory ještě jely, dnes se mi zdají nějaké uškrcené nevím jestli emisemi nebo převody ale 300k prostě nejede jako dřív 🙁 nevím jestli to je subjektivní ale zdá se mi to tak – z poslední dobu jsem zkusil passat 3,6 a audi A6 3,0T obojí má mít 300k a když vzpomenu na starou 540i nebo starou A8 4,2 zá se mi že to bylo schopný víc

    Kuban

    Ano- sériově vyráběných vozů rozhodně 😀

    Jinak se s tím nedá nijak zvlášť souhlasit… Zdolávání výkonů není žádná věda. Věda je jen v oné hmotnosti a účinnosti…. Ta už před čtvrt stoletím byla vysoká, dnes se jen třepe z vody a vývoj na každé další neuvěřitelné procento účinnosti navíc se vynakládá neúměrně vysoké množství peněz, přičemž za ty vyhozené prachy už se zde dávno mohlo jezdit třeba jen na elektřinu!

    Svět spalovacích motorů je dávno za náma, kdo čeká revoluce je jen ňouma co se nechá hýčkat tím co mu kdo podsune pod stůl.

    Kuban

    A ano, BMW dokázala vyprodukovat konečně nějaký solidní výkon…. Sice ho zbytek světa už dávno produkoval s pitomým atmosferickým plněním, ale jsme přeci v budoucnosti… Ve světě kde přicházejí na řadu turba, která už sice existují déle než rodiče autorů, ale nevadí 😉

    Kuban

    Do těch 270 to táhlo předpokládám taky stejně rychle jako z 100-200, jako elektromotor viď? 😛 aerodynamické odpory BMW úplně ignorovalo že ano? 😀

    to dnes na to už potřebuje dvě turba, protože EU nařídilo odpory 😀

    ale ano, tvůj dojem je správný, projevy dnešních motorů jsou jinde… Nejsou ale škrcené, jen mají vyrovnanější projev a chod… A přes to, že motor jako takový je sice o 100kilo lehčí, za to dnešní 7ma generace je díky výbavě a karosérii o 300kilo těžší!!

    mára

    Jenže když se podíváš na starou 750i, ta neměla čumák jako autobus, takže ta aerodynamika tam fungovala trochu jinak. Vono to neni jen o Cx, ale i o čelní ploše a tu má stará sedmička snad menší nož nový BMW řady 1. Pamatuju si na to auto taky a těch 300 koní spíš působí jako dneska 400. Vono to fakt bylo rychlý auto, i na dnešní poměry je, i když má kdejakej šestiválcovej diesel stejnej výkon.

    jarda

    má pravdu, tys jen s tou starou potvorou nejel… on ten motor fakt táhnul naprosto konstatně, právě jako by nebyly odpor vzduchu ani kopce… já se straou 750kou jel jednou (vezl jsem kamarád co předtím pil) a nechápal jsem. mimo to myslíš že nové motory mají vyrovnanější běh než nízkootáčkový dvanáctiválec ??? 🙂 neblázni…

    pablo

    prosimte netahej sem elektromotory do tý doby, dokud nebudou umět jezdit 250m/h, nebudou mít dojezd aspon 700km na jedno nabití, auto nebude zatíženo 250kg bateriemia provoz nebude levnější, ekologičtější a cena srovnatelná. každej dnes ví ,že elektromobil není zelenej, že těžba kovů do baterií pustoší obrovské plochy krajiny a vodních zásob. jinak stará 750i byla zajímavý auto s opravdu hladkým a vyrovnaným během motoru, takže se nedivm že ten člověk shora píše že táhla furt stejně. subjektivně to tak působilo.úsporný auto to určitě nebylo ale to nejsou ni dnešní 300 a víc koňové motory

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist