BMW M4 Coupé Alpha-N Performance: vzpomínka na M3 GT E36 má až 520 koní

Tuningu se věnujeme pouze okrajově, tento upravený vůz si však pozornost už kvůli odkazu na speciální edici - skoro zapomenutou M3 GT - určitě zaslouží.
bmw-m4-coupe-alpha-n-performance-vzpominka-na-m3-gt-e36-ma-az-520-koni.jpgCelá galerie 8 Zdroj: archiv redakce

Těsně předtím, než M3 E36 vyměnila v devadesátých letech v rámci mezigenerační modernizace původní třílitrový řadový šestiválec S50B30 za novější řadovou šestku S50B32 o objemu 3,2 litru, vypustilo BMW zvláštní edici nazvanou GT. Měla mírně zvýšený výkon z 286 na 295 koní při 7000 otáčkách za minutu i nepatrně posunuté maximum točivého momentu z 320 na 323 newtonmetrů při 3900 ot./min.

Tento vůz o hmotnosti 1460 kg a v charakteristickém zeleném laku byl schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, kilometr s pevným startem udolal za 25,4 s a nevyšší rychlost měl elektronicky omezenou na 250 km/h. K mání byl za 91 tisíc marek a vyrobilo se jich pouze 356 kusů, přičemž právě tento stroj se stal inspirací pro tým z německé tuningové společnosti Alpha-N Performance při přestavbě nejnovějšího BMW M4.

Že se nejedná o náhodu, dokazuje kromě jiného též fakt, že se jeden vyladěný exemplář M3 GT nachází v garáži firmy Alpha-N. Pochopitelně společných pojítek mezi oběma auty mnoho není, pár se jich ale najít dá. Předně jde o lakování barvou British Racing Green, za analogický prvek lze považovat i použití křídla na víku kufru, černé lišty lemující okna místo dřívějších chromovaných a co zase příliš nesedí, je design mohutných kol.

Společné jsou rovněž základní parametry motoru, tedy řadový šestiválec s objemem 3,0 litru, novinka však – jak jistě víte – již nespoléhá na atmosférické plnění, nýbrž využívá dvojici turbodmychadel. V sérii disponuje výkonem 431 koní a maximálním točivým momentem 550 newtonmetrů, Němci od Alphy-N ji však umí posunout o pořádný kus dál.

Pomocí nové řídicí jednotky Evox je motor schopen vydolovat ze svého nitra až 520 koňských sil a maximální točivý moment 680 newtonmetů a to se patří dodat, že úpravce pracuje na dalších verzích Stage 2 a Stage 3 s výrazně vyššími výkony.

Podrobnosti o dalších motorech neznáme, stejně jako momentálně netušíme, co všechno bylo vyměněno na podvozku či brzdovém systému, každopádně Alpha-N spolupracuje s renomovanou značkou Öhlins, prodává karbonové komponenty a proslýchá se, že tento jejich projekt dostane kromě jiného též stavitelné spoilery a interiér napodobující ten v M3 GT se zelenou kůží a šedivou alcantarou.

Cenu neznáme, jen stěží ale bude nízká, na druhou stranu na své si mohou přijít také majitelé nového sedanu M3, případě otevřené varianty M4 Cabrio.

zdroj: Worldcarfans

31.7.2014 8:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist