Barum rally 2016 ve zpětném zrcátku

Naše nejpopulárnější automobilová soutěž má za sebou další úspěšný ročník. Ten se nesl ve znamení několika výjimečných výkonů.

Letošní barumka přinesla vítězství Jana Kopeckého s tovární Škodou Fabia R5, avšak jeho cesta za pátým vítězstvím na zlínské soutěži nebyla vůbec snadná. Až do samotného závěru mu totiž dýchal na záda velice rychlý Alexey Lukyanuk s Fordem Fiesta R5. Po předposlední rychlostní zkoušce ztrácel na tovární Fabii R5 Jana Kopeckého pouhých 4,6 sekundy.

V závěrečné „er-zetě“ se rozhodl zatáhnout a říká se, že ztrátu nejen smazal, ale byl i rychlejší. To ale jen do chvíle, než urazil kolo. Tím se jeho boj o první místo proměnil v odstoupení. 46. ročník barumky tak vyhrál Kopecký, který si odvezl do té doby putovní pohár. Ten totiž mohl do vlastnictví získat jen ten jezdec, který zvítězí 5x, což se Kopeckému podařilo. Zároveň si tak zajistil titul českého šampiona pro rok 2016.

Druhé místo bral nakonec Tomáš Kostka s další Fabií R5. Na Kopeckého ale ztratil už 2 minuty a 34 sekund, což je v motoristickém sportu velmi mnoho. Zde je vidět, jak rychle jel Kopecký s Lukyanukem, při bitvě jíž spolu sváděli. Třetí příčka připadla Janu Černému s další Fabií R5.


Ten přitom přezbrojil na „er-pětku“ těsně před barumkou. Opuštění starší Fabie S2000 a přechod na současnou špičkovou techniku se tak talentovanému jezdci vyplatilo. Také na dalších dvou místech figurují Fabie R5, posádek Valoušek-Havelková a Kreim-Christian (Německo). Až šestou příčku vybojoval vůz jiné značky. Zde je vidět, jak úspěšným sportovním náčiním Škoda Fabia R5 je.

Zklamání nakonec zažili fanoušci Václava Pecha, jehož atraktivní Porsche 997 GT3 RS odstavila porucha převodovky. Cíl soutěže ale viděla jiná atraktivní zadokolka, a to Toyota GT86 CS-R3, jíž pilotoval trojnásobný evropský šampion, Ital Luca Rossetti, a druhý identický vůz jeho krajan Claudio Conforto Galli. Úspěšnějšímu Rossettimu nakonec patřilo celkové 22. místo a 2. místo ve třídě 5.

Tu ovládl s letos nejrychlejší dvoukolkou Slovák Martin Koči, vodící po tratích Citroën DS3 R3T Max. Pozornost se v případě viozů s poháněnou jednou nápravou ale úpírala především k velice dobře obsazené třídě 6, do níž patří i velice populární vozy kategorie R2. Tedy cenově dostupnější plnokrevné závoďáky s motory o výkonu cca 190 koní a sekvenčním řazením.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Jasnou početní převahu zde měly Peugeoty 208 R2, následované Opely Adam R2 a Cup. Tovární opely obsadily první dvě příčky, za volantem rychlejšího z nich seděl Brit Chris Ingram, druhý pilotoval Polák Lukasz Pieniazek. České fanoušky může těšit vynikající třetí příčka Václava Dunovského s Peugeotem 208 R2.

Dunovský zpočátku hledal svou obvyklou pohodu a se svými výkony rozhodně nebyl spokojený. Zkušenost tohoto jezdce se ale projevila, když neudělal žádnou chybu plynoucí z přemíry snahy a soustředěnou jízdou se postupně zrychloval, nacházel svou známou jistotu při ovládání rychlé „dvěstěosmičky“ a pořadím se šplhal stále výš. Posádka Václav Dunovský – Petr Glössl, těšící se podpoře Peugeotu ČR tak dokázala, že si pozornost českého zastoupení francouzské značky skutečně zaslouží.

Dunovský s Glösslem by tak v letošním roce mohli obhájit titul. Před poslední soutěží, jíž je Rally Příbram, mají našlápnuto nejen k prvenství ve třídě 6, ale i mezi dvoukolkami. Přitom jejich vůz není nejsilnějším automobilem s pohonem dvou kol v šampionátu. Těží však z vyváženosti a vynikající ovladatelnosti, ve spojení s jezdeckými schopnostmi svého pilota.

1.9.2016 3:48| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist