Nové Porsche 911 se vzduchem chlazeným boxerem a manuální převodovkou má po premiéře. Je dokonalé, jen to není tak úplně Porsche

Automobilka RUF před časem představila další ze svých fascinujících strojů. Model Tribute připomíná šedesáté narozeniny Porsche 911 a kromě známého designu a k dokonalosti dotažených detailů má především nově vyvinutý atmosférický šestiválec, který je chlazený vzduchem.
ruf-tribute-911-3-1100x618.jpgCelá galerie 6 Zdroj: Tiskový servis RUF Automobile

Společnost RUF je mezi automobilovými gurmány s láskou k modelům Porsche dobře známým jménem. Nakonec RUF jako takový funguje už od třicátých let minulého století a s úpravami Porsche začal v polovině sedmdesátých let. Od té doby má tato společnost na svědomí řadu mimořádně zajímavých automobilů a další z této série byl představen nedávno. RUF Tribute připomíná šedesáté výročí Porsche 911 a na narozeninovou oslavu přivezl lahůdku v podobě zbrusu nového šestiválce chlazeného vzduchem.

Šestiválec se samozřejmě drží zažitých tradic, takže je to plochý motor, je atmosféricky plněný a má objem 3,6 litru. Pohonnou jednotku navrhl Alois Ruf Jr., takže jde o dílo, které si společnost vyvinula vlastními silami.

V dnešní době nemohou chybět ani některé nejmodernější vychytávky, jako třeba variabilní časování ventilů, které navíc mají také proměnný zdvih. Nechybí ani elektronický plynový pedál. Řízení motoru obstarává management od společnosti Bosch. Převodovka je manuální, jak také jinak.

Parametry motoru jsou 558 koní a 750 Nm, přičemž výkonového maxima dosahuje šestiválec při 6750 ot./min. Detaily týkající se zrychlení nebo nejvyšší rychlosti automobilka nezveřejnila. Očekávat ale můžeme čas nepříliš přesahující tři sekundy a maximálku přes 300 km/h.

Videotest: Porsche Taycan Sport Turismo

Vnější design ve velkém odkazuje na Porsche 911 generace 964. Na první pohled by člověk snadno mohl podlehnout dojmu, že se skutečně jedná o upravený původní německý model, ale RUF jde u svých současných automobilů ještě mnohem dál. Také model Tribute, stejně jako modely CTR Anniversary nebo SCR, stojí na karbonovém monokoku a je to tedy od základu nový automobil s designem Porsche. Díky rozsáhlému použití karbonu vůz váží pouze 1,3 tuny.

Špatnou zprávou budiž fakt, že výrobce neprozradil, zda jde v případě modelu Tribute pouze o jeden unikátní exemplář, nebo zda tato specialita vznikne v nějaké omezené sérii. Pokud ano (a to je druhá špatná zpráva), očekávejte extrémní cenovku pohybující se kolem třiceti milionů.

3.9.2023 7:22| autor: Lukáš Dittrich | zdroj: Tiskový servis RUF Automobile

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist