Porsche meziročně zvýšilo prodeje, v Číně prodá víc aut než v Evropě či Americe

Společnost Porsche zaznamenala za fiskální rok 2021 rekord: počet vozů dodaných zákazníkům dosáhl hodnoty 301 915. Velmi úspěšný rok 2021 uzavřela značka Porsche s meziročním nárůstem o 11 %. K velkému úspěchu přispěly všechny regiony, přičemž největší nárůst zaznamenal americký kontinent. Nejsilnějším trhem zůstává nadále Čína.
thumbnail_nejvice-poptavane-modely-byly-suv-na-cele-se-udadil-macan-1100x618.jpg Zdroj: Porsche

„Na rozdíl od výzev, které představuje nedostatek polovodičů a komplikace způsobené pandemií koronaviru, jsme tvrdě pracovali na tom, abychom umožnili více zákazníkům splnit si jejich sen – vlastnit nový vůz značky Porsche,“ říká Detlev von Platen, člen výkonné rady zodpovědný za prodej a marketing společnosti Porsche AG. „Poptávka po našich automobilech zůstává nadále vysoká, objednávky se plní, takže do roku 2022 vstupujeme velmi dynamicky a plní odhodlání ve všech regionech světa,“ dodává Detlev von Platen.

Prodeje modelu Taycan se více než zdvojnásobily

Největší poptávka byla tradičně po SUV v čele s modelem Macan – našel si 88 362 nových zákazníků. Na druhé místě ho následoval typ Cayenne, který oslovil 83 071 klientů. Trojkou se pak stalo plně elektrické Porsche Taycan, jehož prodeje zaznamenaly více než dvojnásobný meziroční růst a celkově se dodalo 41 296 kusů.

Ikonický model 911 zaznamenal rovněž zlepšení prodejů a potěšil tak 38 464 nových zákazníků. Luxusní Porsche Panamera se s hodnotou 30 220 vozů také dostalo přes třicetitisícovou hranici, sportovní modely 718 Boxster a 718 Cayman byly distribuovány 20 502 zákazníkům.

Celosvětová poptávka zůstává silná

Značka Porsche zvýšila své dodávky ve všech prodejních regionech po celém světě. Růst byl obzvláště silný v USA, kde meziroční čísla stoupla o 22 % a vůz značky Porsche zde zakoupilo 70 025 zákazníků. V celé Americe pak Porsche realizovalo 84 657 dodávek (22% růst). Pro výrobce sportovních vozů Porsche zůstává trhem číslo jedna Čína, kde se loni proti roku 2020 prodalo o 8 % více automobilů – celkově pak bylo čínským zákazníkům dodáno 95 671 automobilů i navzdory problémům v zásobovacím řetězci. Dohromady bylo v asijsko-pacifickém africkém a blízkovýchodním regionu dodáno 131 098 vozidel Porsche, což představuje meziroční osmiprocentní růst.

Poptávka rostla však i na domácím německém trhu, kde s 28 565 jednotkami značka Porsche zaznamenala 9% růst. Celkem bylo v Evropě zákazníkům předáno 86 160 vozidel Porsche (7% meziroční posun nahoru proti 2020). Pozoruhodně šly nahoru prodeje elektrických sportovních vozů, přibližně 40 % vozů Porsche dodaných v Evropě v roce 2021 bylo elektrických: buď plug-in hybridních nebo čistě bateriových.

„Celkový výsledek je slibný a ukazuje, že strategie další elektrifikace našeho vozového parku funguje a je v souladu s poptávkou a preferencemi našich zákazníků. Zároveň pro nás čísla nejsou zas tak rozhodujícím faktorem. Spíše bychom chtěli být synonymem exkluzivních a jedinečných zážitků, které vozy Porsche svým zákazníkům dodávají, což bychom chtěli rozšiřovat po celém světě,“ uzavírá Detlev von Platen.

17.1.2022 8:29| autor: Hugo Kottás | zdroj: Porsche

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist