Ssangyong Korando C (2014): více stylu i kvality

(+ videa) Korejský Ssangyong představil na domácím trhu vynovené Korando. Motory a technika obecně se nemění, design a kvalita jsou o krok dál.

Aktuální model Korando korejské značky Ssangyong je ve výrobě od druhé poloviny roku 2010 a podle jeho tvůrců je nyní ten správný čas na mezigenerační modernizaci. Změny na vnějším designu nejsou nijak masivní, přesto vypadá novější verze o dost jinak než jeho poněkud nudně vypadající předchůdce.

Nejvýrazněji se na novém vzhledu podepsala nová, vnitřně i vnějšími tvary kompletně přepracovaná světla s integrovanými pásy LED. Změn doznala také maska chladiče s méně křiklavou černou mřížkou a jinak vypadá též spodní část nárazníku. Záď Koranda, prezentovaného na domácí půdě ještě písmenem C v názvu, zůstala víceméně identická, návrháři akorát vyměnili zadní světla.

Více práce odvedlo stylistické oddělení při přepracovávání palubní desky a kabiny obecně. Vše kromě volantu a hlavice voliče automatické převodovky se zdá být nové, a to včetně přístrojového panelu, výplní dveří, středového tunelu či ovládání klimatizace, vyniká zde ale i ještě něco dalšího.Ačkoli je nutné brát v úvahu, že základní varianty nebudou mít v základu ventilovaná sedadla čalouněná červenou kůží (anebo její napodobeniny, těžko říci), dotykový displej či startování tlačítkem, od pohledu se zdá být interiér propracovanější, luxusnější, a pokud můžeme soudit z fotografií, tak rovněž poskládaný z kvalitnějších materiálů.

Technicky se korejské SUV vyráběné pod dohledem mateřského indického koncernu Mahindra & Mahindra příliš nezměnilo. Pod přední kapotou zůstává dvoulitrový dieselový čtyřválec s turbodmychadlem naladěný buď na 149 koní a 360 newtonmetrů anebo mírně posílená varianta schopná dodat 181 koní a identický točivý moment. V nabídce zůstává rovněž možnost volby mezi šestistupňovým manuálem či automatem, změnila se však minimálně papírová ekonomika provozu. Ssangyong slibuje snížení spotřeby modelu s automatem a pohonem předních kol o 8,4 procenta na výsledných 7,8 l/100 km, zatímco s manuálem má jezdit za pouhých 5,8 litru.

Kromě dílčích a blíže nepopsaných změn na motoru, alternativně i převodovce, konstruktéři kromě jiného o deset procent snížili vibrace a hluk úpravou uložení pohonné jednotky a částečným zesílením platformy.

Nepochybujeme o tom, že Korejci dorazí s faceliftovaným Korandem už do Frankfurtu, na rozdíl od fotografií, videosnímků a stručných technických dat vám však ceny v předstihu dát nemůžeme. Na druhou stranu nepředpokládáme, že by měly být dramaticky jiné, než jsou dnes (od 500 do 675 tisíc).

Miro Mihálik, zdroj: Carscoops

10.8.2013 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist