autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Škoda Octavia RS III na nových fotografiích a videu
Škoda Octavia RS III na nových fotografiích a videu
Chápeme ty z vás, u kterých se z momentálně poměrně intenzivního přetlaku materiálů o Škodě mohla vůči domácí značce vyvinout menší averze, na druhou stranu je však tady pořád dost čtenářů, které její modely zajímají a už kvůli nim nemůžeme ignorovat ani dnešní oficiální veřejné odhalení třetí generace Octavie RS v britském Goodwoodu.
Škoda si uvědomuje, že vše důležité buď zveřejnila anebo bylo v předstihu odhaleno i bez jejího přičinění, takže nic převratného či objevného nám v těchto dnech již nesdělí, dosavadní informace však přeci jen můžeme doplnit novou, pořádnou sadou továrních fotek a videosnímkem s jízdními záběry.
Pokud máte novou Octavii RS III načtenou zepředu zezadu, nenechte se dále zdržovat a podívejte se na nejnovější obrazový materiál, možná při tom narazíte na dosud neviděné detaily. Nicméně v případě, že jste ji až dosud ignorovali, respektive z nějakého nám neznámého důvodu nezaznamenali, nabízíme vám rychlý souhrn toho nejzajímavějšího.Poněkud praktičtější Golf GTI s českou značkou bude od počátku k mání ne s jedním ale dvojicí pohonných jednotek a ve dvou karosářských variantách. Benzín zastupuje přeplňované dvoulitrové TSI o maximálním výkonu 220 koní při 4500 až 6200 ot./min. a točivém momentu 350 Nm v rozmezí od 1500 do 4400 otáček. TDI má rovněž čtyři válce, stejný objem, avšak 184 koní při 3500 až 4000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 380 newtonmetrů dostupných od 1750 do 3000 otáček.
Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Liftback ve spojení se zážehovým motorem a šestistupňovou manuální převodovkou (1350 kg bez 75 kg euro-balastu) zvládne akceleraci na stovku za 6,8 sekundy a maximální rychlost 248 km/h, což je o 6 km/h více než nabízela minulá generace. Dáte-li přednost šestistupňovému DSG (1370 kg), posunou se parametry na 245 km/h a 6,9 sekundy. U těchto vozů počítejte s papírovou spotřebou 6,2, popřípadě 6,4 litru na 100 km/h.
Ta samá technika v Octavii Combi RS (1367 a 1387 kg) znamená nejvyšší rychlost 244 (242) km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 (7,1) sekundy a průměrná spotřeba benzínu vyšla při měření nastejno.
Dieselová Octavia RS v základním karosářském provedení a šestistupňovým manuálem (1395 kg) potřebuje při sprintu z 0 na 100 km/h 8,1 sekundy a nejvyšší rychlost činí 232 km/h. Automat (1415 kg) zhorší tyto čísla o desetinu vteřiny a 2 km/h a nastejno nevychází ani spotřeba – u ručně řazené převodovky výrobce slibuje 4,6 litru nafty, zatímco u DSG rovných pět litrů na sto.Nejhůře s dynamikou je na tom vznětový kombík vážící 1412 anebo 1432 kg, který se na 100 km/h rozjede za 8,2 (8,3) sekundy a jezdí nanejvýše 230 (228 km/h), nicméně tabulková spotřeba nevypadá špatně – na každých sto kilometrů počítejte 4,6, respektive 5,1 l.
Škoda Octavia RS (II) fotogalerie – vše co potřebujete vidět
O změnu jízdných vlastností se podle ujištění Škody postará upravený podvozek se specifickým naladěním. Světlá výška liftbacku byla oproti standardnímu modelu snížena o 12 mm a u současně představeného modelu Octavia RS Combi o 13 mm. Pochopitelně vozy kromě předních vzpěr typu MacPherson dostaly víceprvkovou zadní nápravu a součástí základní výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC, který bohužel nelze zcela deaktivovat.
V nové Octavii RS objevuje rovněž elektromechanické řízení s variabilním převodem, upravující vzájemný úhel natočení volantu a kol v závislosti na rychlosti jízdy. Škoda říká, že řidiči zajistí „lepší ovladatelnost, vyšší agilitu a méně přehmatávání na volantu v prudkých zatáčkách“, jaká ale bude realita, budeme moci říci až po první jízdě.
Sériově bude nová Octavia RS jezdit na stříbrných sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 225/45 R17, volitelně pak bude možné objednat dva typy osmnáctek (s pneu 225/40 R18) a černě lakované devatenáctky.
Co nám pro tuto chvíli chybí, jsou domácí ceny nové Octavie RS, a tak vám prozatím můžeme nabídnout pouze ty od našich východních sousedů, kde vůz začíná na částce 24 960 Eur za benzínový liftback s manuálem a bez příplatků končí na hodnotě 29 360 Eur v případě dieselového kombíku s DSG. Ty české se budou zásadně odlišovat jen stěží, čísla ale budeme moci upřesnit až za pár dní.