Škoda Kodiaq (2016): První jízdní dojmy

První jízda | vydáno 18. 11. 2016

Velikost textu: a a a

Vyrazili jsem na největší španělský ostrov Mallorca, abychom poprvé naživo vyzkoušeli nové mladoboleslavské SUV. Dokázalo nás něčím vůbec překvapit?

Škoda Kodiaq je největší novinkou mladoboleslavské automobilky tohoto roku. Jde o jeden z nejdůležitějších modelů v portfoliu značky, jelikož trh SUV neustále roste, takže očekávání jsou veliká. Ale také celkem předvídatelná. Osobně jsem nic jiného, než velmi solidní a dobré auto prostě nečekal.

Můžete mě obvinit z pochlebování automobilce, ale upřímně, už jen z technicky příbuzného Volkswagenu Tiguan nebo Seatu Ateca šlo odvodit, jaký asi nový Kodiaq bude. Že vyloženě nic špatného na autě nenajdete, naopak, Škoda Kodiaq nabízí skvělý poměr užitná hodnota vs. pořizovací cena a navíc přináší některé zajímavé prvky, které si zaslouží pozornost.

Ať už to jsou moderní bezpečnostní systémy jako Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, prediktivní ochrana chodců, hlídání mrtvého úhlu, upozornění na dopravu za vozidlem či asistent jízdy v pruzích, tak komfortní technologie v podobě 360stupňové kamery Area View, asistentu pro jízdu v zácpách Traffic Jam Assist, adaptivního tempomatu, Travel Assistu s rozpoznáváním dopravních značek nebo pomocníka pro couvání s přívěsem Trailer Assist.

Chybět nemůže ani spojení se světem Škoda Connect, které přináší dvě skupiny online služeb. Infotainment Online zahrnuje data o aktuálním provozu, Google Earth™, Street View™ a vyhledávání bodů zájmu, více informací o cílové destinaci a jejím okolí, informace o nejlevnější čerpací stanici v okolí atd., Care Connect pak nouzové volání, zprávy o stavu vozidla, automatické oznámení v případě nehody, proaktivní servisní službu nebo vzdálený přístup k vozu (řidičské statistiky a plánování trasy, notifikace při opuštění vymezené oblasti nebo překročení rychlosti, funkce zatroubení a spuštění varovných světel, zobrazení polohy zaparkovaného vozu, online oznámení při spuštění alarmu, notifikace včasného odjezdu s online daty o provozu a další). Wi-Fi hot spot je také samozřejmostí.

Praktičnost je pak alfou a omegou vozu. Zavazadlový prostor s objemem 720 až 2 065 l patří k největšímu ve své třídě, přičemž vůz pojme předměty o délce až 2,8 m. Pěti- nebo sedmimístné uspořádání a podélně nastavitelná druhá řada sedadel o 180 mm, kterou lze sklopit v poměru 60:40 a sklopným opěradlem předního sedadla pak nabízí velkou míru flexibility uspořádání interiéru. Mimochodem, třetí řada sedadel je určená spíš dětem, ale dospělý nějakou tu stovku kilometrů také vydrží, a to i s prostřední řadou posunutou zcela dozadu, na které je místa vždy přebytek.

Co by to bylo za Škodovku bez Simply Clever prvků, že? Vedle tradičních sítěk, škrabek, deštníků, svítilen, odpadkových košů a všemožných držáků nápojů, parkovacích lístků a tabletů je hlavní novinkou výsuvná ochrana hran dveří. Objev to není unikátní, už Ford Focus nabídl totéž, jen v podání Škody to funguje nepatrně lépe. Zajímavé jsou i zadní hlavové opěrky s výsuvnými bočnicemi, o které si můžete ve spánku opřít hlavu. Zásuvka na 230 V, zdířky USB nebo indukční nabíjení tu také nechybí.

Tohle všechno už ale pravděpodobně víte, a pokud vás zajímá víc, podrobněji se můžete podívat do tiskové zprávy, ve které najdete vše do posledního detailu. A to včetně motorizací, kterých Škoda Kodiaq nabízí pět, a vesměs jde o známé a prověřené kombinace motorů a převodovek. Přejděme ovšem k tomu nejdůležitějšímu, tedy jak nová Škoda Kodiaq jezdí.

Vlastně velmi dobře, preferujete-li spíš rozvážnou jízdu na vlně komfortu. S adaptivním podvozkem DCC v kombinaci s 18" koly dostanete pohodlí víc než dost, což jsem si potvrdil na rozbitých silnicích v kopcích nad hlavním městem, kde asfalt místy hodně připomíná ten český. Znamená to však, že se Škodě Kodiaq na druhou stranu moc nezamlouvá řezání zatáček. Podvozek nemá zrovna přemíru mechanické přilnavosti a poměrně brzy přejde do nedotáčivosti.

Komfortní atmosféru dotváří skvělé odhlučnění od kol i motoru, což platí jak pro 2.0 TDI, tak hlavně pro 1.4 TSI, o kterém skutečně téměř nevíte. Osobně jsem více času strávil za volantem Kodiaqu 2.0 TDI o výkonu 150 koní se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, což bude takový mainstream. V serpentinách se motor celkem zadýchával a osobně jej považuji za minimum, pod které není v případě Kodiaqu radno zacházet, pokud si nechcete dělat starosti s předjížděním nebo připojováním na dálnici.

Spotřeba se pak držela v kombinaci s rozvážnou jízdou a trochu ostřejším testem chování v zatáčkách na průměrných 8,4 l/100 km, jízda vyloženě na spotřebu ale srazila apetit až k 6,5 l/100 km, což není vůbec špatné. Samozřejmě mezinárodní prezentace nejsou k měření spotřeby zrovna vhodné, takže se na to detailněji zaměříme v některém z redakčních testů.

V této kombinaci vychází Škoda Kodiaq na 722 900,- korun, příplatek za čtyřkolkou pak činí rovných 50 tisíc. Začátek nabídky tvoří 1.4 TSI DSG 150 k ve výbavě Active za částku 677 900 Kč, vrcholem je pak 2.0 TDI 4x4 DSG 190k ve výbavě Style za 950 900 Kč.

Komentáře ke článku

Rakovan: Prezident Miloš Zeman "dohnal" Putina, pro přesuny také využije medvěda?

Není prezident, jako prezident a není prezidentské auto jako prezidentské auto. Co je vhodné pro papeže, nemusí být vhodné pro hlavu státu, určitá klišé je občas vhodné dodržovat.

Rakovan: Prezident Miloš Zeman "dohnal" Putina, pro přesuny také využije medvěda?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, odkaz se zřejmě změnil, nyní je aktivní tento: 2017/31 - Pěší... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist