Nová Škoda Octavia RS s motory TSI a TDI odhalena

Mladoboleslavská automobilka představila v premiéře hned dvojici modelů Octavia RS v provedení liftback a Combi a rovnou k tomu přidala i dva motory.

Škoda avizovala představení třetí generace nejvýkonnější Octavie ve značném předstihu a dokonce upřesnila, že tak učiní na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, který začíná 10. června. Na premiéru tam nakonec určitě dojde, výrobce se však rozhodl zveřejnit fotografie i vše podstatné v menším časovém předstihu, takže ji tady máte v plné parádě už dnes.

Než se pustíme do detailů, dlužno podotknout, že se tak docela o překvapení nejedná. Fotografie anebo možná spíše počítačové vizualizace vozu unikly automobilce již loni skrze konfigurátor slovenského zastoupení, a pokud tehdy někdo pochyboval o pravosti obrázků, srovnáním snadno zjistí, že byly skutečně autentické.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Protože si na design nové Octavie RS uděláte jistě názor ze spousty fotek i sami, věnujme se rovnou technické stránce věci a tomu, co asi bude většinu z vás momentálně zajímat.Škoda Octavia RS III přichází ne s jedním ale rovnou dvojicí pohonných jednotek. Příznivci benzínu dají nepochybně přednost přeplňovanému dvoulitru TSI o výkonu 220 koní, který ve spojení se šestistupňovou (trochu překvapivě) manuální převodovkou zvládne akceleraci na stovku za 6,8 sekundy a maximální rychlost 248 km/h, což je o 6 km/h více než nabízela minulá generace.

Souběžně se zážehovým agregátem bude hned od počátku k mání rovněž diesel TDI. Objem činí 2,0 litru a má velmi slušných 184 koní, což je mimochodem stejný výkon jako u špičkového dvoulitru BMW s jedním turbodmychadlem. Octavii RS se šestistupňovým manuálem stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy a nejvyšší rychlost 232 km/h.

Škoda Octavia RS (II) fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda octavia II 2 RS fotogalerie

Podrobnější data Škoda jistě vypustí v druhém sledu, takže vám nyní neřekneme kupříkladu hmotnost anebo spotřebu, domácí značka nicméně ve své tiskové zprávě ujišťuje, že i standardním zavedením systému stop-start poklesl papírový apetit vozu ve srovnání s předchůdcem o 19 procent. Doplnění informací o dynamice si jistě vyžádá i druhý typ nabízené převodovky, kterou se stane šestistupňové DSG.

O změnu jízdných vlastností se podle Škody postará sportovní podvozek se specifickým naladěním. Světlá výška liftbacku byla oproti standardnímu modelu snížena o 12 mm a u současně představeného modelu Octavia RS Combi o 13 mm. Pochopitelně vozy kromě předních vzpěr typu MacPherson dostaly víceprvkovou zadní nápravu a součástí základní výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC.Poněkud překvapivě se v novém RS objevuje rovněž elektromechanické řízení s variabilním převodem, upravující vzájemný úhel natočení volantu a kol v závislosti na rychlosti jízdy. Škoda říká, že řidiči zajistí „lepší ovladatelnost, vyšší agilitu a méně přehmatávání na volantu v prudkých zatáčkách“, jaká ale bude realita, uvidíme až později.

Sériově bude nová Octavia RS jezdit na stříbrných sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami p rozměru 225/45 R17, volitelně pak bude možné objednat dva typy osmnáctek (s pneu 225/40 R18) a jako extrém bude Škoda dodávat černě lakované devatenáctky.

Interiér před námi automobilky neotevřela, říká ale, že vozy dostaly nové ambientní osvětlení integrované do čalounění dveří, nová sedadla, tříramenný volant čalouněný perforovanou kůží a tímto materiálem je potažena i hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy. Na prazích budou nerezové lišty s nápisy RS, který se ostatně po kabině bude vyskytovat v hojném počtu.

Na přání bude Octavia RS vybavena bezklíčovým přístupem, pro obě varianty karoserie je k dispozici elektricky ovládané panoramatické střešní okno, nové audio Canton a jsou tu též bi-xenonové světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení. Ceník vozů a příplatkových položek Škoda prozatím nezveřejnila.

5.6.2013 9:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist