Lexus LC 500 (2016) předělán na kosmicky vypadající Super GT, jeho dvoulitr má až 500 koní

Původní pětilitrový osmiválec se musel kvůli podmínkám japonské závodní třídy GT500 odporoučet, přesto nový okruhový Lexus nedostatkem výkonu netrpí.

Příští rok vstoupí do třídy GT500 japonského šampionátu Super GT luxusní divize Toyoty s novým okruhovým strojem. Dosud Lexus nasazoval v závodech cestovních vozů kupé RCF, od příštího roku ho vymění za další dvoudveřový model vzdáleně vycházející z novinky LC 500.

Ve srovnání s produkčním vozem poháněným atmosférickým pětilitrovým osmiválcem o výkonu 473 koňských sil reglementy GT500 tak velké motory nedovolují, Lexus má proto místo něj za přední nápravou umístěný přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru. Výkonově přitom na svého sériového sourozence ani trochu neztrácí, spíše opak je pravdou. Novinka má přes 600 koňských sil, které zpracovává šestistupňová sekvenční převodovka a posílá je na zadní kola.

Za stavbu speciálu s minimální hmotností 1020 kg stojí lidé od Toyoty, Lexusu a tovární sportovní stáje Gazoo Racing. Praktické vývojové testy se rozjedou už příští měsíc a vůz bude možné objednat pro soukromé (závodní) účely ke konci letošního roku.

29.8.2016 8:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist