Lexus opět vyrazí do závodu 24h Nürburgring s překrásným modelem LC

Lexus se opět postaví soupeřům v každoročním podniku 24 hodin Nürburgringu, kde bude kupé Lexus LC zdolávat „Zelené peklo“ již druhým rokem po sobě.
large_nurburgring24h-2019-a-press-001-719642-1100x618.jpg Zdroj: Lexus

Vůz se poprvé zúčastnil v roce 2018, kdy absolvoval celých 24 hodin závodu. Tým Gazoo Racing nyní poprvé připravil zevrubný testovací program zahrnující tisíce kilometrů s cílem vylepšit výkonnostní paket a letos tak zdolat více kol.

Za volantem kupé LC, které bude nasazeno do kategorie SP-Pro (vozy vycházející ze sériově vyráběných modelů), se vystřídá stejná jezdecká sestava jako v roce 2018, což usnadní další vývoj vozidla. Po boku veterána vytrvalostních soutěží Takešiho Cučiji nastupuje znalec Nürburgringu Naoja Gama a dvě vycházející hvězdy, kterými jsou Takamicu Macui a Juiči Nakajama.

Změny provedené na voze oproti verzi 2018, kdy tým Gazoo strávil čtyři hodiny v boxech ve snaze dokončit závod, zahrnují četné úpravy aerodynamiky, vylepšení karoserie pro co největší snížení těžiště a práce na celkové optimalizaci funkce brzd, obutí a elektronických systémů. Proběhly i vývojové práce na motoru s cílem omezit tření a zvýšit výkon jednotky 2UR-GSE.

Naoja Gamo významně přispěl k nastavení systému řízení LC pro ročník 2019 a je přesvědčen o tom, že kupé je nyní mnohem lepší i díky mnohem hladšímu propojení vozu s jezdcem než v loňském roce.

„Při testování v Japonsku a Německu jsem nechtěl pouze zlepšovat časy na kolo. Doufám, že dokážeme postavit vůz, který je pohodlnější a zábavnější za volantem,“ říká Naoja Gamo. Pro Lexus je velmi důležité, aby vývojové aktivity týmu Gazoo Racing na kupé LC přispěly k dalšímu vývoji technologií pro sériově vyráběné vozy. Motor pod kapotou závodního LC je upravenou verzí agregátu 5,0 litru z modelu LC 500 s desetistupňovou převodovkou a maximálním výkonem 471 koní.

Závod 24 hodin Nürburgringu se pořádá o víkendu 22. – 23. června 2019, kdy jezdce čeká kompletní okruh o délce 25 km s více než 170 zatáčkami. Toyota Gazoo Racing a Lexus se tohoto podniku účastní již od roku 2007 s cílem rozvíjet členy týmu a vyrábět stále lepší automobily.

Tošijaki Sekija, hlavní mechanik vozu Lexus LC doplňuje: „Když jsme vloni s modelem Lexus LC soutěžili poprvé, Nürburgring nám ukázal, o jak náročný závod jde. Výsledky byly celkem zklamáním. Abychom zamezili loňským problémům, provedli jsme výrazná vylepšení a připravili tak Lexus LC verze 2019. Absolvovali jsme nesčetně testů a ujeli 3 000 km v Japonsku a dalších 3 000 km po příjezdu na Nürburgring. Nürburgring po každé testovací jízdě ukázal něco nového, a tak se vždy sešli jezdci, konstruktéři a mechanici, aby provedli potřebná vylepšení. Cítím, že se vůz i lidé kolem něj významně posunuli vpřed.“

21.6.2019 7:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Toyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist