Honda S660 (2015): produkční verze miniaturního roadsteru oficiálně představena

(+ video) Směle ji můžete říkat mikro-NSX. Motor uprostřed má, dvojici sedadel taktéž, jen toho výkonu se S660 moc nedostává. Maličký tříválec s turbem produkuje jen 64 koní.

Aktualizováno: Do galerie jsme přidali nové záběry verze Mugen, která přináší nové nárazníky, hard-top, prahové nástavce, přepracovaný podvozek, nerezovou koncovku výfukového systému i modifikovaný brzdový systém.


Honda si momentálně užívá své chvilky sportovní slávy oznámením času modelu Civic Type-R na Severní smyčce Nürburgringu, který z něj zde dělá nejrychlejší sériovou předokolku na světě, radost však může mít také díky dlouho oddalovanému představení nové generace NSX. A aby to vzkříšení Hondy proběhlo na všech frontách, představila automobilka na domácím trhu miniaturní sportovní roadster S660.

Jak asi tušíte, na ostrý model S2000 nenavazuje, v rodokmenu japonské automobilky však svého duchovního předchůdce má. Jmenuje se S600, vyráběl se v letech 1964 až 1966 jako roadster i uzavřený fastback s čtyřválcem 0,6 l a směle můžeme do stejné rodiny zařadit i modely S500 a S800 rovněž ze 60. let s menším, respektive větším motorem.

Ani novinka nějak zvlášť velkou pohonnou jednotkou nedisponuje. Pohání ji řadový čtyřválec s objemem 0,66 litru a turbodmychadlem, maximální výkon však nijak závratný není. Auto disponuje 64 koňmi, přičemž původní osmistovka jich měla o šest více a točila 10 tisíc otáček. Proč jich zde není alespoň stovka, není těžké uhodnout. Jednak jde o emise a zároveň pravidla třídy kei cars, podle kterých bylo tohle autíčko postaveno. Standardně bude S660 osazena šestistupňovým manuálem, za přípatek pak bude k mání s převodovkou s plynulou změnou převodů typu CVT s virtuálními sedmi převodovými stupni.

Jestli by se vám líbilo mít něco takového ve vlastní garáži, ideálně pak s větším motorem, existuje naděje, že by se vám mohlo vaše přání splnit. Zatímco S660 zřejmě zůstane vyhrazena pro Japonsko, proslýchá se o tom, že Honda pracuje na modelu S1000 s přeplňovaným litrovým tříválcem o výkonu 130 koní. Právě ten by měl být určen na export, oficiálně však existence a vývoj vozu prozatím potvrzen nebyl.

30.3.2015 6:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist