Honda v Detroitu: EV-STER
autoweb.cz > Honda > Honda S660: koncept roadsteru pro Tokio se vrací ke kořenům
Honda S660: koncept roadsteru pro Tokio se vrací ke kořenům
Na malý roadster S600 od Hondy z poloviny šedesátých let a točivou šestistovkou pod kapotou si dnes vzpomene asi jen málokdo, japonská značka však připravila pro blížící se tokijský autosalon koncept, který jeho přímého předka i další verze S500 a S800 nepochybně připomene.
Pokud máte tímto dojem, že se Honda rozjela po modelu S2000 vstříc downsizingu až příliš iniciativním stylem, nemáte tak docela pravdu. Dvoutisícovku sice za následníka výše uvedených aut považovat můžeme, studie S660 však přímo navazuje na dvousedadlový roadster Beat třídy kei cars z první poloviny devadesátých let.
Jak už jméno naznačuje, ani možný předobraz budoucího sporťáčku si na velkoobjemový motor nepotrpí. Honda moc výřečná ve své tiskové zprávě nebyla, odhaduje se ale, že je vůz v duchu tradic japonské miniaturní třídy poháněný řadovým přeplňovaným tříválcem S07A o objemu 658 cm3, výkonu 64 koní při 6000 otáčkách a točivým momentem 104 Nm při 2 600 ot./min. Jinou než automatickou převodovku typu CVT vedle něj nehledejte, alespoň však nabídne šest nebo sedm předvolených kvaltů a řazení pomocí pádel pod volantem.
Hmotnost či rozměry jsou další neznámou, segment kei cars ale opět napovídá, že délka auta vycházejícího stylisticky z dva roky staré studie elektromobilu EV-STER má na délku méně než 3,4 metru a šířka by neměla překročit hranici 1,49 metru.
Podle kolegů z britského Autocaru je S660 hotovým automobilem připraveným pro sériovou výrobu a měl by být v prodeji nejen v Japonsku. Několik dalších zdrojů se shoduje, že v takovém případě se pod kapoto objeví větší litrová jednotka s turbodmychadlem a výkonem kolem 100 koní. Jestli ale právě tomuto vozu vystaví Honda exportní doložku také pro Evropu, si netroufáme odhadnout.
zdroj: Autocar