Citroën C5 CrossTourer (2014): francouzský Passat Alltrack drsnější pouze zevnějškem

Francouzský koncern PSA zrecykloval předdůchodový Citroën C5 Tourer a posílá jej do světa jako crossover s hydro-pneumatikou a pohonem předních kol.

Jeden by si mohl myslet, že Francouzi představí nejdůležitější letošní novinky až na podzimním pařížském autosalonu, zjevně se jim však příliš čekat nechce anebo mají těch nových modelů tolik, že by to bylo na jednu výstavu příliš. Také proto se ve Švýcarsku ukáže třeba nové Twingo, kombík Peugeot 308 SW anebo městské mini 108, tím jsme však výčet zdaleka nevyčerpali.


Třeba Citroën se právě dnes pochlubil novým crossoverem pojmenovaným – v duchu logiky věci – C5 CrossTourer. Tedy… novým. Asi je na místě poznamenat, že tento vůz je na trhu v prodeji již od roku 2008 a kdekdo by se mohl domnívat, že se jedná o výběhový model, nicméně francouzská značka má poněkud odlišný názor.

Přímý konkurent Volkswagenu Passat Alltrack se pohonem obou náprav pochlubit nemůže, je to zkrátka předokolka stejně jako standardní model, je ale docela možné, že to zákazníkům vyhledávajícím hlavně oplastované karoserie s lehce drsnějším vzhledem překážet nebude.

Místo 4×4 se Citroën C5 CrossTourer spoléhá na to, že na klientelu udělá dojem jeho hydropneumatické odpružení Hydractive III+. Auta, která jej dostanou, budou mít o 15 mm zvýšený podvozek, který se kvůli zlepšení aerodynamiky a stability v rychlostech nad 70 km/h opět sníží. Kromě toho bude moci řidič zvýšit světlou výšku až o 60 mm do 10 km/h a o 40 mm do 40 km/h, podobné vymoženosti však majitelé hydractivů jistě důvěrně znají.

Kromě výraznějších plastových lemů rozšiřujících blatníky budou pro CrossTourer po vizuální stránce charakteristická nová osmnáctipalcová kola, chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, náznak ochrany náběhové hrany předního i zadního nárazníku či šedivé podélné střešní nosníky.

Na zvýšený podvozek jsme samozřejmě nezapomněli. Jak už jsme naznačili, nebude dostupný automaticky pro všechny verze, většina aut jej však mít bude. Výjimkou jsou pouze nejslabší naftové motorizace HDi a e-HDi s identickým výkonem 115 koní v kombinaci se šestistupňovým manuálem.

C5 CrossTourer bude v prodeji s motory o výkonu 115 až 200 koní a pouze ve dvou výbavách – Millenium a Exclusive. Známá je také cena. Francouzská tisková zpráva říká, že startuje na částce 31 950 eur, u nás se však může lišit a tak ji ještě upřesníme.

18.2.2014 12:49| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist