autoweb.cz > BMW > BMW M4 (2014) kalibruje systémy na Nürburgringu
BMW M4 (2014) kalibruje systémy na Nürburgringu
Poslední nedávno vyrobené BMW M3 Coupé typové řady E92 (vzniklo 40 092 kusů včetně verze GTS) uzavřelo sedmadvacet let trvající, mimořádně úspěšnou kapitolu dvoudveřových modelů M3. Po červnovém odhalení zbrusu nové řady 4 je nasnadě, co musí zákonitě následovat.
Označení M3 podědí už jen čtyřdveřová limuzína s interním kódovým označením F80, pokud tedy automobilka potají nepracuje také na eMkovém Touringu, zatímco Coupé (F82), Cabriolet (F83) a možná i Gran Coupé ponesou alfanumerické znaky M4.
BMW řada 4 velká fotogalerie
Sportovní divize M GmbH má na vývoj kupé poněkud více času, jelikož nám BMW už několikrát naznačilo, že jako první z nové generace výše zmíněných aut s přeplňovaným řadovým šestiválcem dorazí sedan. Na M4 si proto nepochybně počkáme nejméně do příštího roku, to ale nemusí zákonitě znamenat, že mají mnichovští na voze ještě spoustu práce.Při pohledu na aktuální videosnímky ze Severní smyčky Nürburgringu máme naopak dojem, že vůz je skoro hotový anebo přinejhorším na stejné úrovni jako čtyřdveřová varianta. Nepochybně to může být klamné zdání, nicméně tuto domněnku zčásti potvrzuje také ubývající kamufláž na karoserii.
Co přesně M4 na Nordschleife momentálně dolaďuje, lze jen hádat. Může to být podvozek, přeplňovaný motor s výkonem kolem 450 koní, jedna ze dvou chystaných převodovek, případně brzdový systém, který bude rovněž nabízen ve dvou provedeních. Pokud se pozorně podíváte na obě videa, vůz na prvním z nich má „zlaté“ třmeny používané u modelů s karbon-keramickými kotouči, zatímco stroj na druhém snímku používá modré brzdiče kombinované s klasickými ocelovými brzdami.
Ať už ale bylo na vozech zkoušeno cokoli, zdá se, že se o vážné zátěžové testy nejednalo. Auta podle záběrů dostala při těchto jízdách za uši jen výjimečně a ani to nebylo „na krev“.
Miro Mihálik, zdroj: Worldcarfans, Bimmerpost