Aston Martin otevřel testovací centrum na Nürburgringu

Aston je dalším výrobcem, který to chce mít na legendární okruh co nejblíže.

Nürburgring Nordschleife. Mnohými milovaná, jinými nenáviděná. Jackie Stewart, trojnásobný mistr světa Formule 1, se o legendární Severní smyčce zmínil jako o Zeleném pekle a každému, kdo ji vychvaloval jako nejlepší závodní okruh, vzkázal, že buď na ní nikdy nejel a jestli ano, tak prostě nejel dost rychle.

Jenže časy se mění a dnes už rozmazlené pubertální ufňukance za volanty F1 na tento opravdu náročný okruh nedostanete. Pokud ano, jedou zde tak pomalu, že i obyčejný hatchback by s nimi dokázal držet krok.

Trať je ale velmi oblíbená mezi automobilkami, které na ní mohou doladit detaily podvozku a pohonného ústrojí. Žádný jiný okruh totiž nesimuluje tak dobře reálné podmínky na silnici, kdy na jednu část okruhu prší, na druhou praží sluníčko a zbytek je ve stínu nebo dokonce v mlze. A právě proto se sem stahují všechny automobilky, které něco znamenají, protože každé kolo testování na Nürburgringu znamená větší náskok před konkurencí.

Svá vývojová a testovací centra má v bezprostředním okolí okruhu například BMW, Mercedes-Benz, Porsche a dokonce Alfa Romeo, i když to slouží hlavně pro ostatní značky koncernu Fiat, zejména pro Maserati a Ferrari.

Nyní se přidává i Aston Martin, který právě otevírá 2400 čtverečních metrů dílen, kanceláří a showroomu. Toto centrum bude sloužit nejen pro účely automobilky, ale i jako zázemí pro soukromé závodní týmy, které provozují zákaznické vozy Aston Martin během vytrvalostních závodů, kterých se každý rok koná na Nürburgringu několik. Dále si zde budou moci natěšení zájemci prohlédnou sériové vozy a po složení finanční zálohy rovnou vyzkoušet na nejnáročnějších 20 km asfaltu na světě.

Vedení automobilky Aston Martin říká, že všechny nové vozy projdou jak důkladným vývojem, tak zkouškou odolnosti, kdy každý předsériový exemplář nakrouží minimálně 10 000 km po slavném okruhu. Převedeno na čísla to znamená nějakých 500 okruhů a 70 hodin tvrdého nasazení. A taková prezentace udělá mnohem větší dojem na nadšeného zákazníka, než zmůžou kdejaké reklamní slogany a projevy pánů v kravatách.

autoweb.cz

29.9.2008 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist